The Beat EDT

Jag tror nästan att jag har bestämt mig nu. Nästan bestämt mig för att Burberry The Beat EDT ska få följa med mig på äventyr i framtiden. Titta bara så fin den är. Vit och ljust, ljust rosa. Mer skirt än så kan det ju faktiskt inte bli. 30 ml-flaskan är dessutom knubbig och så här söt.



Jag sniffade på den här doften redan i Paris. Tyckte att den var lite oemotståndlig men också lite.... besk. Att det fanns något i den som blev en aning surt och bittert. Så är det fortfarande. Men det är nog även det som gör den intressant och himla god. Och speciellt sur är den inte heller egentligen. Det luktar snarare lite apelsinaktigt så där. Eller möjligtvis grapefrukt. Enligt Burberry ska den lukta mandarin. Men jag har ingen direkt koll på hur mandarin doftar.

Den där citrusaktiga noten är dessutom viktig för att inte göra hela parfymen (EDT:n) för söt och barnslig. Visserligen är dockor ett utav mina ideal men det betyder inte att jag har lust att gå omkring och lukta vanilj och godis hela dagarna. The Beat EDT är mer sprudlande. Lite fartfylld på något sätt. Som om själva doften ger handlingskraft och idéer. Det känns som att den passar någon som inte är rädd för att ta plats - även om själva doften inte på något sätt skriker. Jag är en sådan person: Kan känna mig obekväm bland människor men vågar ändå fråga och pratar gärna. Så utan att ta ställning till huruvida det är bra att ta plats eller inte, tror jag att den här doften passar min personlighet rätt prima.

Ja, jag har nog minsann bestämt mig. Nästan.

Vad tycker ni om den här doften förresten? Det hade varit fint att läsa era åsikter.



I may have found my fragrance now. It's The Beat EDT by Burberry. It's an interesting scent. And I think it fits my personality. And the bottle is adorable too.

Kommentarer
Postat av: Linda

den verkar fin! har själv aldrig provat den tyvärr.

2010-08-02 @ 02:01:13
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Wow! Du är helt fantastisk med det här med parfymer. Själv har jag ett par stycken som mamma fått på prenumerationer och så, och två som jag köpt själv. Min favorit är en Salvador Dali-parfym med långsmal flaska och läppar målade över den. Jag är inte alls en sådan fantast som du är, kan inte på långa vägar skriva så fantastiskt och så mycket som du gör, men den gillar jag.

2010-08-02 @ 11:19:07
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Sara

Har icke haft den under min näsa men som du beskriver låter den perfekt! Och det där med att känna sig obekväm bland människor men ändå vara en pratfabrik... Du är inte den enda. ;)

2010-08-05 @ 01:17:10
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0