Förmiddag med Mimmi och eftermiddag utan Håkan

Idag träffade jag min jättefina vän Mimmi. Vi har känt varandra länge. Först tränade vi gymnastik i några år, umgicks en massa på fritiden och semestrade till och med tillsammans (med våra mammor). De senaste åren har vi setts väldigt sällan men varje gång det faktiskt har blivit av, har vi hittat tillbaka till varandra direkt. Idag var sista gången vi sågs innan jag försvinner iväg. Och innan Mimmi själv försvinner iväg såklart.



Vi åt galettes och crêpes på Crêperie Sucré-Salé och som vanligt var det hur gott som helst! Det finns nog inget godare än tunna franska pannkakor med varm nutella på. Tror inte ens att glass kan slå det!



Sedan fick jag en avskedspresent. Så himla fint. Det var ett par örhängen med svarta rosetter. Jag blev förtjust på momangen! Visst är de fina?

Efter vår lunch promenerade vi hela vägen till Lisebergs södra enté för det var dags för mig att jobba. Eftersom Håkan-konserten ägde rum i andra delen av parken, blev det för övrigt en väldigt lugn dag för min del. Men det var grymt mycket folk på Liseberg! Och folk köade jättelänge för att komma in i parken - trots att den skulle stänga om mindre än två timmar!

Så kan någon berätta: Var det en oförglömlig kväll?

Imorgon ska jag beställa en jättefin sak via nätet - självklart får ni se vad! Nu ska jag gå till sängs och bara bryta mot pappas och min överenskommelse med 25 minuter. Jag är alldeles för bra på att vända dygnet.




Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Fina örhängen och det låter som en fin dag!

2009-09-19 @ 04:44:53
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Leonie

Mina vänner gick på Håkan konserten och dom fick blåmärken överallt men dom sa att det var awesome!

2009-09-19 @ 10:23:11
URL: http://graceful-melody.blogspot.com/
Postat av: Anna

åh vilka söta örhängen! håkan var bäst. jag skojar inte BÄST. jag har ingen röst och ingen hörsel men jag skulle kunna göra den hundra gånger om.

2009-09-19 @ 11:57:21
URL: http://www.poetsia.devote.se
Postat av: Hanna

Det var helt underbart! Oförglömligt, javisst! Vart stod du och jobbade?

Men din dag verkar ha varit väldigt fin, den också. Jag måste äta på crêperiet någon gång.



Tack för dina varma ord, jag blir jätteglad varje gång jag ser att du skrivit något!

2009-09-19 @ 15:41:22
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0