Vår dag

Idag har Zak och jag gått längs med Canal Saint-Martin, kanalen som Amélie kastar macka i. Jag letade febrilt efter slussen som hon stod på i filmen och tror faktiskt att jag lyckades hitta den. Men den var öppen så oavsett hur många foton jag tog, ville inte riktigt den där stämningen som jag hade hoppats på infinna sig. Fint var det i alla fall.





Det var oerhört varmt. Att kunna gå med bara armar den 21 november är inte helt fel. Och med en svart satinrosett under kragen blir det ännu bättre.



Efter ett tag bytte kanalen namn. Först till Bassin de la Villette och därefter till Canal de l'Ourque. Sedan kom vi fram till Parc de la Villette med sitt gigantiska "äventyrsmuseum" Cité des Sciences et de l'Industrie. Det är ungefär som Göteborgs Universeum. Fast större. Och idag var det gratis inträde.





Först gick vi till matematikavdelningen och sedan till en utställning om ljud. Där kunde man bland annat lyssna på olika språk, regn och delfiner.







Det hängde stjärnor i taket också. Fint.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken härlig lördag! Jag önskar att det var lite varmare här. Bara armar är ju inte att tänka på.

2009-11-22 @ 01:26:24
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0