Några favoritkläder...

Jag älskar kläder och det känner ni nog till vid det här laget. Däremot vet ni kanske inte riktigt vilka kläder jag faller för - även om jag oftast är ganska tydlig med det också. I vilket fall som helst tänker jag att det kan vara kul att visa några favoriter. Favoriter som jag aldrig har sett i det verkliga livet men som däremot har ockuperat mina tankar ganska många gånger...

Tulle dress 1/5 från Fifth Avenue Shoe Repair (by the no.)
Åh så fin denna klänning är! Kanske inte i profil men i övrigt är den helt ljuvlig! Klänningens längd och nätta överdel är verkligen perfekt till den i övrigt så vida modellen. Och jag kan inte annat än älska Lilla My-frisyren som nästan tycks höra ihop med klänningen. Till och med ryggen är ju fin på den! Och så finns den bara i fem exemplar.







Oh how she walks!



Nästan allt från Miu Miu's vår- och sommarkollektion 2008
Klänningarna med vippiga kjolar, de minimala, puffiga shortsen och kragarna är alla helt bedårande i den här kollektionen. Dramatiskt och nätt på samma gång. (Det enda jag skulle vilja slippa är de tighta kjolarna som bärs under några utav klänningarna. De borde ersättas med shorts, som är mycket finare.)



The little black dress med det utskurna hjärtat från Luella vår/sommar 2010
En klänning som är stilren och Audrey-liknande och samtidigt utsmyckad med en rejäl, iögonfallande detalj. Det är nästan så att det krävs någon sorts geni för att lyckas samla de elementen i ett och samma plagg...



Så. Det var några utav mina klädfavoriter. Vilka är era?




Kommentarer
Postat av: fanny

men åh, tack! min väska finns i en mindre modell också, men med risk att bli för liten. mm du har ju finast smak! jag kommer hit igen :)

2009-12-09 @ 11:07:16
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Freja

åååååhh klänningen högst upp är att dö för! himla fin asså!

2009-12-09 @ 21:57:31
URL: http://bomullsdrommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0