"Gårgårdagen"

Jag har två riktiga barndomskamrater. Bell och Moa. Bell och jag gick på samma dagis och vi har känt varandra sedan fyraårsåldern. Moa och Bell har bott grannar i hela sitt liv. Vi tre gick på samma skola och när jag var nio, flyttade jag till deras bostadsområde så att vi blev grannar alla tre. Sedan dess har vi alltid haft varandra. Lekt som galningar när vi var små och träffats mer och mer sällan ju äldre vi har blivit. Men vi har alltid haft varandra. Och kommer alltid att ha varandra. Jag tror verkligen att vi kommer att hålla kontakten livet ut - mer eller mindre frekvent men vi kommer att finnas där för varandra ändå.

Igår flyttade Moa. Och om lite mer än en månad flyttar även jag. Vi tre har aldrig varit så långt borta ifrån varandra. Vi har kanske inte umgåtts men geografiskt sett har vi ändå haft möjligheten att träffas. Hursomhelst hade vi en liten "sista natten med gänget"-eftermiddag i torsdags och den spenderades i Moas fina, nya hus...



Egen sjö och badplats...


Badungarna...


...och en till badunge (innan jag doppade mig). Bell och Moa är modigare än vad jag är beträffande kalla vatten men Zak säger att jag inte alls är någon badkruka!


Som vanligt frös jag en del...


Den här gräsmattan fick mig att tänka på gymnastik: Jag var bara tvungen att göra några spagathandvolter! Det är verkligen något speciellt att känna gräs under fötterna. Man inser inte att man har saknat det förrän man går där och får grässtrån och jord mellan tårna...

Under hela den där eftermiddagen hos Moa tänkte jag på hur himla roligt vi hade haft det i hennes hus om vi hade varit nio igen. Ett jättelikt hus med fönster överallt och stora, stora ytor. Mitt ute i ingenstans.




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Underbart med vänner man känt så länge!

2009-08-22 @ 07:03:37
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Jösses vad söt du är och vad härligt det ser ut!



Om du säljer dina klänningar så sätt ut ett högt pris på tradera så tjänar du åtminstone så mycket så du kan köpa nått nytt fint! Eller nyttgammalt som jag föredrar! Kram sötaste du!

2009-08-23 @ 10:01:52
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: mio

åh, det finns inget bra sätt att svara på kommentarer på metrobloggen har jag upptäckt, så jag får ta det under ett av dina fina inlägg, igen! och dessutom är de så svåra at hitta till! såg först nu att du kommenterat i en hel bunt med inlägg, blev hemskt glad, merci!



(http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11034278#lasKommentarer)

haha, ja, oj. verkligen precis samma saker! jag har dessutom precis fixat nu kalender och nya pennor och lite sådär också. åh, jag kan knappt leva utan eyeliner och lösfransar, har varit alltför fast i det de senaste kanske fyra-fem åren. har make up store bra hudvårdsgrejer alltså? jag har så känslig hy så jag kan bara använda natursaker utan tillsatser. väskan ja, jag väntar nog också tills jag är nere i paris, fast jag tänkte inte leta efter en finfin märkesväska utan söka igenom alla vintagebutiker jag kommer över.

och det är klart att man måste göra allt för att verklighetsparis ska vara som man tänker och drömmer. det blir nog inte något vidare svårt:)



åh, det är som att man längtar extra mycket när man hittat någon som också är på väg, faktiskt!

och thereminen, wow, vad häftigt! du vet inte om det finns något om deras egentillverkade någonstans på internet?

hoppas du har det fint!

2009-08-23 @ 16:53:53
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0