Roliga läxor!

Ni var några som ville se vad jag har åstadkommit med mina nya älskade Copic markers. Så här har vi det.
Skoluppgiften var att rita tre olika idéer på vitlökspressar och att använda olika sorters pennor till varje koncept. Fast jag kunde inte låta bli att åtminstone rita lite med marker-pennorna på varje bild. Älskarom!
Först ut är då en "vitlöksvev".

Sedan en platta som man stansar vitlöken med. Den har en plan yta så att man lättare kan knacka ut vitlöksbitarna. Och så medför den ju att man kan ställa vitlökspressen.
Och så den lilla batteridrivna vitlöksmixern med roterande knivblad som hugger av vitlöken.
Grymt rolig uppgift. En annan kurs som jag läser nu heter Datorstödd modellering. Det är svårt men om man bara lyckas lära sig programmet kan man göra hur fina saker som helst! Vi har fått i uppgift att bygga upp ett rum (mitt ser ut som et femtiotalskök med rutigt golv och ljusblå väggar) och några olika möbler till detta. Och så ska vi även göra trätåg. Hur fint!
What I've done with my new Copic markers. Our homework was to come up with ideas for a garlic press. Fun!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jättefint! Får ni lära er att teckna och skissa och hålla på med skuggning och så också eller har du alltid varit så skillad på detta?

2011-01-28 @ 11:08:33
Postat av: Linda

Vad roligt med sån läxa!

2011-02-05 @ 22:41:16
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0