Florida!

Nu har jag varit tillbaka i Sverige i lite mer än ett dygn. Det var bättre i Florida. På ditresan blev vi ett dygn försenade. I Europa hade visserligen flygtrafiken börjat fungera igen. Men i Newark, där vi skulle mellanlanda, var det snökaos. Så det fick bli en övernattning i Frankfurt och ett plan till Chicago dagen därpå istället. Väl i Chicago skrevs vi upp på en kölista till ett Miami-flyg som bara pappa hade fått en plats på. Resten av oss var garanterade platser först dagen därpå. Men efter att ha suttit vid gaten och hoppats i ungefär två timmar fick vi också gå på planet och hela familjen kunde fara till Fort Lauderdale i Florida!
Morgonen därpå, ropade mamma att jag skulle gå ut till henne. Rätt irriterad och himla trött, gick jag upp ur sängen för att ta reda på vad som var så viktigt. Det var det här vädret. Och jag gick inte och lade mig igen utan ropade upp Zak på samma sätt istället.

Vädret har faktiskt varit kanonbra, mycket bättre än vi vågade hoppas. Det är inte helt fel att bada och sola på vinterlovet alltså.
En dag åkte vi båt. Fort Lauderdale kallas Amerikas Venedig och har en massa små kanaler och längs med dessa bor en massa överdrivet välbärgade människor. Vi åkte runt och kikade på de prydliga tomterna, enorma husen och lyxyachterna. Och en och annan juldekoration.
Detta är för övrigt Fort Lauderdales allra äldsta hus. Så gammalt som - håll i er nu - 110 år! Ingenting är gammalt på riktigt i USA.
Efter båtturen blev det en asiatisk, supergod lunch vid vattnet.
Julstämningen var på topp, särskilt med det superamerikanska budskapet Joy to the world - Christ is born.
Pictures from Fort Lauderdale, Florida. I miss it so, so much!

Kommentarer
Postat av: Zizzi

Vilka fina bilder! Hemskt fint med palmer överallt! Kram cissi

2011-01-08 @ 09:37:52
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0