90-talsskor?

En liten fråga bara. Ni vet sådana där textilskor med vit gummisula och färgglatt tyg som fanns på 90-talet när jag var liten... Var kan man hitta sådana? Någon som har sett ett par? Blev lite nyfiken på hur de verkligen såg/ser ut för jag tror att jag hade ett par orangea när jag var... ja, kanske åtta år eller så. Jag har sökt på Etsy och googlat runt som en dåre men det hjälper inte så mycket.
Så om någon:
a) Vet vilket märke som producerade dem.
eller
b) Har hittat en länk till ett par.
Dela hemskt gärna med er av detta!
Ungefär så här ser de ut förresten. Tack för hjälpen!
Does anyone know where to find a pair of nineties shoes like these ones? Merci.

Kommentarer
Postat av: felicia

hmmm palladium är ju lite 90-tal fast jag vet inte om det är såna du menar.. men det finns på broadway & sons i alla fall!

2011-01-26 @ 15:19:50
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Linda CD

Vet inte men har du googlat på ordet tygskor, för det har jag för mig vi äldre kallade det. Det är kanske helt fel sorts sko med detta såg jag:



http://www.kelkoo.se/d-damskor,Textil_E_Tygskor-109101

2011-01-26 @ 15:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0