Presenter

Det blev presenter också.




Champagne, chokladbitar, en hälsning och en bok om Deauville ifrån hotellet. Ja, hotellet gav mig en present! Det stod framdukat på ett utav rummen när vi kom dit. Jag, som aldrig har druckit alkohol i hela mitt liv, provade en liten klunk champagne. För champagne och allt annat mousserande verkar så himla gott. Och det var det också. Ganska i alla fall. Jag skulle säkert kunna älska det om jag bara drack lite till. Men det är nog bäst att låta bli och fortsätta hålla sig borta från allt vad alkohol heter.

Boken visar vad som hände i Deauville under olika år. Man kan läsa om Coco Chanels butik från 1913 och se hur det äntligen gick att bada och sola igen någon gång under år 1946 eller 1947 när minorna från andra världskriget hade plockats bort. Och George Clooney finns på bild för år 1998.

Och så fick jag den här fina boken. Från en person som jag aldrig har träffat men som känner pappa och som har sett min blogg och kanske även min fina adressbok. Och som inte heter Cleo men som skrev det i hälsningen i boken. För tydligen påminner hennes frisyr om Cleopatras. Jag blev väldigt glad.





Sedan fick jag kläder. Den underbara sjömanskoftan ifrån Jumperfabriken visade sig vara ännu finare i verkligheten. Den är bra på att värma en frusen liten tös som mig och vid varje ärmslut blänker en guldknapp.

Jag fick även ett mycket elegant paket från NK. Det innehöll två Gant-plagg. En skjorta i pastelliga ränder med rutigt tyg under kragen och på insidan av knappslån. Den påminner lite om karameller tycker jag. Och så fick jag en tröja i en färg som heter Bubblegum. Jag har fått Gant-plagg de tre senaste födelsedagarna och kan nog aldrig få nog. Jag är förtjust i det märket.

Och så fick jag aktier. Som kanske låter trist men som inte alls är det. För det är aktier i LVMH och PPR. Och där ingår företag som Louis Vuitton, Loewe, Marc Jaobs, Fendi, Donna Karan, Givenchy, TAG Heuer, Chaumet, De Beers, Sephora, Le Bon Marché Rive Gauche, Guerlain, Benefit Cosmetics, La Redoute, Moët & Chandon, Dom Pérignon, Yves Saint Laurent, Gucci, Bottega Veneta, Stella McCartney och Alexander McQueen.

Himla fint tycker jag. Är superglad för alltihop!




Gifts I got. A book about Deauville with champagne and chocolate snacks from the hotel. Another book from a person called Cleo. Clothes from Jumperfabriken and Gant. And shares in LVMH and PPR: Two groups including loads of luxury brands.

Kommentarer
Postat av: Candy

Sjömanskoftan verkar lovande och hade du aldrig druckit alkohol tidigare? =O Jag tycker absolut inte att det är något fel med det, snarare att det är bra, men det är ovanligt med folk i vår ålder som aldrig druckit!

2010-03-29 @ 02:10:04
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Lady Thirty

härliga presenter!

2010-03-29 @ 09:36:27
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Finfina presenter!

2010-03-29 @ 11:47:33
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ooh, så fint. Jag ser hur mycket som helst fram emot resten av bilderna, du verkar ha haft det helt underbart.



Fina presenter och coola aktier! Wow.

Sjömanskoftan.. Oh.

2010-03-29 @ 16:18:48
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Lorissa

Allt ser så lyxigt ut...!!

2010-03-29 @ 17:39:22
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: Julia.

Åh! Så hemskt fina inlägg du gör Erica! Och fina grejer och fin minisemester:) och grattis grattis grattis!!

2010-03-30 @ 21:40:09
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0