Saker jag ser fram emot

Att få leva mer eller mindre kravlöst och dessutom i Paris är inte helt fel. Samtidigt börjar jag äntligen tycka att det faktiskt ska bli lite kul att sätta igång med det ordentliga till hösten. Så jag tänkte dela med mig lite om exakt vad jag ser fram emot.

Jag ser fram emot att


♥ skriva in viktiga händelser med pytteliten text i en helt ny kalender.

♥ få använda mitt rätt igenom superfina pennfack från Juicy Couture som jag först beställde från Nordstroms i USA men som efter att ha mellanlandat i det göteborgska hemmet, försvann spårlöst någonstans inom den franska postverksamheten. Mitt rätt igenom superfina pennfack från Juicy Couture som mamma därför fick beställa på nytt men då ifrån Ebay eftersom det i övrigt var slutsålt precis överallt. Mitt rätt igenom superfina pennfack från Juicy Couture som jag innerligt hoppas fortfarande är äkta. För mor min sade att det nya såg precis likadant ut som det första och företaget som vi beställde ifrån, har 99,8% positiv kritik. Den här gången får mitt pennfack vänta på mig i Sverige istället. Så att det inte blir stulet igen.



♥ hitta en fin skolväska. Kanske en sådan här, "retroröd" och fin. Den måste i vilket fall som helst vara tålig, gärna lite gammaldags och dessutom gå ihop med både en grå och en mörkblå kappa.

♥ börja i en ny klass och lära känna personer som delar mina intressen.

♥ börja använda basker. Här kan jag ju som sagt bara inte med. Men det är verkligen fint, så innan jag återvänder till det kalla landet uppe i norr, tänker jag köpa på mig en hel palett med bérets.

♥ fundera ut vilka Friskis & Svettis-pass jag ska gå på och vilka danslektioner jag ska anmäla mig till.

♥ få vistas i mitt rum igen. För vi åkte till IKEA och införskaffade en massa söta och praktiska ting till det, ett tag innan flytten och jag tycker bara att mitt rum är så himla fint! Vita, nätta bokhyllor med ljusrosa förvaringslådor, ett toalettbord och Eiffeltornet i en stor, krusidullig ram på väggen ovanför sängen.

Vad ser ni fram emot?




Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad härligt! Skolstartar är alltid så fina och aningens nervösa - men på världens bästa sätt. Och nya rum gör en också så spralligt glad. Vad roligt! När bär det tillbaka till Sverige?



Just nu ser jag mest av allt fram emot att på fredag åka till min älskling och spendera hela mitt sportlov med honom. Sammanlagt blir det tio dagar! Det blir det längsta vi varit med varandra i sträck. Åh, det kommer vara ljuvligt. Han går i skolan måndag till fredag, men jag kommer nog hitta på något sätt att roa mig ändå. Och på eftermiddagarna kan vi laga mat tillsammans, skapa små vanor.



sv: Haha, tack! Det var jätteroligt att sminka mig med ögonbryn, hjärtkinder, mustasch och rynkor och att sedan ta en massa knäppa kort. Jag älskar när jag känner starkt för skolprojekt!

2010-02-08 @ 22:16:58
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Lady Thirty

härliga "se fram emot"-saker :)

jag ser fram emot att få teckna senare idag :D

hihi.



kramelikram

2010-02-09 @ 08:58:37
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Fanny

låter bra! jag vet inte vad jag ser fram emot.. sommaren, att kanske börja plugga på ett program. någon sådant kanske!

2010-02-09 @ 10:14:51
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Jaha, nej nej! Ingen skada skedd :) För mig finns det inget annat än att skriva och jag vet att jag ska göra det. Så ingen pesimism här!

2010-02-09 @ 14:57:05
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Stéphanie

Dear ! I adore your sweet blog !

2010-02-09 @ 15:09:43
URL: http://mimietnini.canalblog.com/
Postat av: Stéphanie

Hello dear ! Of course, if you can translate, it will be perfect for your international readers ! Thanks !!!

2010-02-09 @ 16:03:33
URL: http://mimietnini.canalblog.com/
Postat av: Linnéa

Tack! jag älskar också boxen och allt småplock som finns innuti! Och de där skolväskorna är så vansinnigt fina! Själv längtar jag till vår, värme & picknicktider!

2010-02-09 @ 16:56:22
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Ramon

Jag ser fram emot att äntligen få:

Dammsuga min dotters rum igen

Lämna ifrån mig fjärrkontrollen till TV'n

Upptäcka att mina matvaror inte får plats i frysen på grun av alla paket med Corn...som smakar 'dust'

Fika med dotera på La Italia

Bli idiotförklarad men ändå på ett rätt gulligt sätt, typ..

Få tjata på att vi skall ta nästa körlektion

Få tjata på att vi skall ta nästa golflektion

Att få se dig sprallig och glad var dag....

2010-02-09 @ 19:21:16
Postat av: Linda

åh vad härligt!

Jag ser inte fram emot någonting just nu. Vilket gör det där med att vara glad så otroligt mycket svårare.

2010-02-09 @ 19:58:24
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jag ser fram emot imorgon då jag ska pyssla med ett gäng tjejer. Vi har pysseljunta.



Och så ser jag fram emot lördag då min fina pojkvänn kommer över och myser och så söndag då det är alla hjärtans dag, som jag aldrig tidigare har fått chansen att göra något romantiskt på.

2010-02-11 @ 12:58:08
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är så himla lik mig, vet du det? Den där listan är min också, på varenda punkt. Förutom att jag inte ska anmäla mig till några danspass men jag brukar ofta fundera på hur det skulle vara att dansa jazzbalett.



Pussar till finaste!

2010-02-12 @ 13:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0