Glosor!

Det är dags för en ny gloslista tycker jag. Idag har jag tre speciella ord att erbjuda. Ord som kanske inte är så användbara men på ett eller annat sätt kan vara trevliga att känna till. Ett ord för den som vill låta så fransk det bara går på så få stavelser som möjligt. Ett ord att repetera tyst för sig själv. Och en hel mening till den som inte vill växa upp. Hjärtat leder till bildkällan.



Une serrurerie - En låssmed(sverkstad)



Un porte-jarretelles - En strumpebandshållare



Des petits nuages roses - Små rosa moln






Kommentarer
Postat av: Linda

åh så fint! Särskilt den sista.



sv; Jag tycker med om när popcorn är sådär! Inte alls skabbigt bara gott!

Det ska bli så härligt att komma iväg!! Jag kan nästan inte fatta det.



KRAM

2009-12-04 @ 23:48:24
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0