Det bästa är hjärtat...

Så det blev ett kamerainköp i morse... En Canon Digital Ixus 110 IS närmare bestämt, för övrigt den kamera som jag har varit mest intresserad utav att köpa. Även min tidigare kompaktkamera var en IXUS. En lila sådan.

Av någon anledning är jag inte så sprudlande över inköpet som jag borde vara. Tror att det beror på att färgen inte riktigt är lika ljus som jag hade förväntat mig.... Å andra sidan blev jag överlycklig när jag insåg att "flärpen" som man förflyttar för att zooma har formen av ett litet hjärta!



Jag önskar så att det där lilla hjärtat är ett avsiktigt drag ifrån Canons sida. Fast egentligen spelar det ingen roll. För vi ser ju hur tydligt som helst att det är ett hjärta! Eller hur!?♥


Killen som hjälpte oss i butiken kollade vilka kameror som skulle kunna tänkas intressera mig på sin dator och i den prisklass som jag hade valt ut, fanns även den här rätt dåliga men Oh!-så förtjusande minidigitalkameran med. Jag fullkomligt älskar att den är en miniatyrkopia utav en gammaldags Leica (tydligen en Leica M3...)! Egentligen är det lite synd att den är så liten för det är väl därför som de har fått tumma på kvalitén. Om den hade varit lika bra som min nya, fina, blanka, ljusblå kamera, hade jag helt klart tagit retro-kameran istället! Och det beror verkligen inte på att jag inte tycker att min nya är fin! Men ni måste hålla med om att det är något speciellt med gamla kameror. Och gamla kameraväskor med. Men mer om det någon annan gång.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0