Hej jag heter Erica och jag flyter runt på små rosa moln.

Undrar om inte våren är mitt rätta element alltså. Jag tror att de här månaderna tycker om mig. För några timmar sedan blev det bestämt att i slutet av maj ska jag åka till Finland och tävla i cheerleading!
Jag fick ett mail ifrån tränaren som jag hade när jag sysslade med cheerleading här i Sverige. Hon bad mig att ringa så fort jag bara kunde. Så då gjorde jag det. Tydligen hade det kört ihop sig i programmet eftersom en tjej inte längre kunde vara med så jag blev tillfrågad om jag kunde ta över platsen och lära mig hela rutinen på bara några veckor.
Så klart att jag vill!
Bonusen är att jag får öva upp mig lite inför tryouten som jag måste klara för att få vara med i laget till hösten. Jag har ju gymnastikkunskaperna i mig men har samtidigt inte utövat dem på ungefär ett år. Så tre veckors repetition innan det är upp till bevis är välbehövligt! Nu vill det bara till att tävlingsarrangörerna tillåter ett sent deltagarbyte...
Åh förstår ni hur mycket jag har längtat efter det här! I helgen hölls årets största cheerleadingtävlingar i Florida och jag bara önskade önskade önskade att jag hade varit med. Att sitta på golvet, under prisutdelningen och hålla krampaktigt i sina lagmedlemmars händer, kura ihop sig till en liten boll och inte ens våga titta. Att sitta där och bara hoppas hoppas hoppas att vi ska bli det vinnande laget. Och att sedan bryta ut i världens mest lyckobubblande jubel. Det finns verkligen ingen bättre känsla.
Här har vi förresten lite andra trevliga saker som hänt mig under de senaste vårarna och tidiga somrarna. Som ett bevis på att våren och jag tycker om varandra.
2009
♥ Skaffade sommarjobb på Liseberg.
♥ Mitt projektarbete och jag tilldelades Ericssons Teknik- och Naturvetenskapspris i Årets Skolarbete 2009 som Mimers Brunn arrangerade. Jag fick en mobiltelefon och en mini-PC och dessutom åka till prisutdelningen i Stockholm och gå på Gröna Lund.
♥ Fick dessutom ett litet stipendium av skolan för bästa film (mitt projektarbete).
♥ Åkte till Tyskland och tävlade i cheerleading.
♥ Gick ut gymnasiet med MVG i precis alla ämnen.
2010
♥ Fick följa med min arbetsgivarfamilj till London.
♥ Tävlade med franska cheerleadinglaget i Lyon och vann!
2011
♥Har fått veta att jag ska till Paris och passa mina barn.
♥Åkte på Berlin-weekend med mor.
Heja våren! Best Friends 4-ever
Weird English here.

Kommentarer
Postat av: julia.

ja, det gör vi! tycker att det låter jätteskönt med vpren ocksp fast mest av allt gillar jag sommaren när det är typ 40 grader, bästa som finns. nu snöar det här. jag hatar snö...

2011-05-03 @ 07:36:16
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Linda

Våren är fantastisk!

2011-05-15 @ 10:11:52
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0