En himla fin pojkvän, alvedon och två tidningar.

Tre dagars charm med tusen människor i rörelse och kanske en gång för mycket utomhus utan jacka har lett till förkylning och feber. Tror jag. Man kan ju aldrig riktigt veta om man har feber eller inte förrän termometern faktiskt visar över 37. Och det händer ganska sällan. Och dessutom har vi ingen termometer. Men jag har hur som helst mått rejält pissigt idag och bestämde mig för att strunta i skolan.

Men jag vill faktiskt inte klaga. Istället vill jag berätta hur lycklig man blir när en sådan här liten sjukdom faktiskt börjar försvinna lite. När man först känner sig så liten och stackars och drar sig för att ens gå på toa för att allt är så kallt utanför täcket. Hur frukost och lunch får noll intresse och man bara vill sova men aldrig somnar.
Men. Alvedon alltså... Att faktiskt få somna och sedan vakna upp till ett himla fint P3-program. Att inte längre må illa och äta upp den lilla portion med spagetti och köttbullar som världens finaste pojke lagade till. Som han lagade till trots att jag inget ville ha för att jag skulle få i mig lite mat och för att jag kanske skulle vilja ha senare. Att gå ut i köket, och äta frukostbrödet som fått stå och tina i micron hela dagen för att jag inte alls ville ha tidigare. Att tänka på min omtänksamme pojke som hela förmiddagen hämtat juice och vatten åt mig, som har låtit mig vara liten och stackars. Och att kika lite på posten på hallmattan och hitta två magasin.
Two magazines, a wonderful boyfriend and painkillers are making my fever/flu so much nicer.

Kommentarer
Postat av: julia.

åh! krya på dig erica, så jobbigt att vara sjuk:( men det är alltid skönt när man lyckas tajma sjukdom med magasin:)

2011-02-11 @ 12:49:50
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: ① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ Mar✩cko ❤ϟ ♫ ♥ ☺ ♫✩★✔✖♞☢▲♛ϟ☀❥①▄

fin header :D

2011-02-11 @ 13:03:28
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Krya på dig raring!

2011-02-11 @ 14:15:35
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0