Lördag

Vår bostadsrättsförening har haft vårstädning idag så hela förmiddagen har jag sopat i cykelrum och torkat av tvättmaskiner. Och så fick jag hedersuppdraget att köpa penséer och plantera. Så himla gulligt. Fick beröm för det dessutom.

Efteråt skyndade jag iväg till NK för att träffa mor. Där hittade vi bland annat en superfin långklänning. Perfekt till sommargrillningar och liknande. Mamma provade och köpte. Sedan provade jag med. Och köpte (ni ska få se den snart). Så nu har vi likadana klänningar. Vilket känns extra kul med tanke på att jag de två senaste dagarna har fått pappa och Zak att köpa likadana byxor (skitsnygga). Undrar bara om mina föräldrar är supertrendiga eller om Zak och jag har medelålders smak...
Och snart ska vi iväg på 100-årskalas. Fast egentligen är det två femtioårskalas. Min barndomskompis föräldrar fyller år och på dagens tur till staden köpte jag en superfin present till dem. Hoppas bara att de inte redan har en. Jag tycker så mycket om de här personerna. De är liksom lite som mina föräldrar också. Jag har ju varit kompis med deras dotter sen 94 så vi har ju setts en del.
Så nu sitter Zak och jag i lägenheten, alldeles uppklädda och fina, och väntar på att mina föräldrar ska hämta oss och sedan bär det iväg till kalaset.
Hej då!
Just about today.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0