Two questions and answers

Två små frågor som förtjänar två små svar:

En Emma som jag inte kan få tag på skrev så här:

Hur fick du tag på lägenheten i Paris? Skulle vilja bo i Paris i någon månad.. Tips tack!

Nu ska jag ge ett sådant svar som ingen egentligen vill höra. Ett sådant som gör en lite bitter. Men nu kommer det där tradiga svar i alla fall:
Det är svårt att hitta boende i Paris och vi lyckades norpa en lägenhet tack vare bekanta. Eller min pojkväns bekanta rättare sagt. Eller kanske min pojkväns och hans föräldrars bekanta ännu rättare sagt. Han och hans bodde i Frankrike under några år i början på 90-talet och en fransk familj som de lärde känna äger en lägenhet i Paris. Den lägenhet som vi nu fick hyra till ett bra pris.
Om du "bara" ska bo i Paris i en månad tror jag faktiskt att det lättaste är att ta in på ett billigt vandrarhem (auberge de jeunesse på franska, leta lite här och undvik Gare du Nord). Sedan kan du säkert bli inneboende hos någon men jag vet tyvärr inte hur lätt det är att hitta ett sådant boende heller.
And Sarah made me so happy by writing:

You have an amazing sense of style and that coat is gorgeous. Where did you get it?

Thank you so much! I bought the coat at Printemps, the brand is Diab'less. I really love it.
Two questions that needed answers.
Emma wanted to know how to get an apartment in Paris and I haven't really got any suggestions. But here they are anyway:
a) Know someone who owns an apartment.
b) Try to rent a room (don't know if it's any easier but it should be, don't you think?)
c) Find a cheap youth hostel (auberge de jeunesse in french, avoid Gare du Nord though.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0