Bokmässan

Idag var det dags för det årliga besöket på Bokmässan. Mor och jag var där från sen eftermiddag till en stund efter stägning. Vi gick på seminarier för första gången i år. Tidigare har vi bara vandrat omkring och mina barndomsvänner och jag har mest lagt energin på att roffa åt oss gratisprylar.

Men i år blev det som sagt lite seminarier med, Ett där min favorit Liv Strömqvist, ytterligare en serietecknare och en härlig dam på 67 år samtalade om viktiga ting och serietecknarna helt saknade förmåga att uttrycka sig. Och sedan ett annat arrangemang med ytterligare fem serietecknare och en förläggare som pratade om huruvida serier kan appliceras på andra konstformer. Alla hade testat andra format än just serierutor men ingen verkade tycka om resultatet så slutsatsen blev att serier ska få vara serier och inget annat. Min nya gud Jan Stenmark var där. Och några andra, till exempel Arne Anka-tecknaren och Rockys tecknare som intervjuades i Kobra en gång och berättade att han alltid tror att folk ljuger när de säger att de mår bra.





Efteråt köpte vi böcker. Jag fick Jan Stenmarks Storpack och senaste bok Pennan i näsan för 100 kr var! Och sedan fick jag dem signerade, fast på bilden signerar han någon annans bok. I mina böcker ritade han ett mjölkpaket och en iakttagen vindruva.


 


Sedan skyndade vi vidare till näste serieboksmonter för att köpa Liv Strömqvists nya Prins Charles känsla. Även den blev signerad. Med en fågel med ett brev i munnen.





Det var den Bokmässan det. Jag lyckades ramla två gånger i rad när jag skyndade upp för en rulltrappa också så nu har jag bulor på smalbenen som fina minnen.

Ni ska veta att jag blir väldigt, väldigt glad av era kommentarer förresten. Jag hinner ju inte skriva så mycket på bloggen just nu eftersom pluggandet tar väldigt mycket tid. Eller i alla fall borde göra det. Ett års uppehåll från studier har inte gjort mig speciellt pluggsugen. Men det känns väldigt rätt att ha börjat med teknisk design i alla fall och i fredags hade vi dessutom skissteknik vilket var hur kul som helst.



Pictures from my afternoon at the Book Fair. I go there every year and this time it was all about comics for me. 50's style pictures with oh-so subtle sentences. And comic books containing leftist thinking and feminism. I got the books signed too!

Thank you so much for all of your comments! I'll try to translate even more.

Kommentarer
Postat av: Linda

åh! Jag ska dit imorgon! :D

2010-09-26 @ 01:30:46
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: lisa

åh jag ska också dit imorgon! håkan hellström ska ju bli intervjuad av duon filip och fredrik. går ju inte att missa ^^

2010-09-26 @ 01:56:34
URL: http://gogopop.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Skönt att höra att jag inte är den enda som är lite klumpig :)

Så mysigt. Jag hade också velat gå. Men de finns så mycket annat så måste skyndas med också.

Just nu har jag datakrångel och jobb jag vill söka.

Vad studerar du?

2010-09-26 @ 10:07:44
URL: http://interruptedfashion.blogg.se/
Postat av: julia.

åh! vi skall bo i lunden nära redbergsplatsen:) fast jag har inte varit där ännu så jag har ingen aning om hur det ser ut men det blir säkert superbra! du måste komma dit och hälsa på!

2010-09-26 @ 15:06:43
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Fanny

gud vad roligt, hade också velat vara där

2010-09-26 @ 16:18:41
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Lady Thirty

åh vad kul med bokmässa :)

2010-10-01 @ 21:16:52
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0