Sådant som är fint bara

♥ Mad Men i allmänhet och Don Draper i synnerhet. Han må vara ett svin men gudars vad stilig han är! (Och idag var det ett reportage i GP om Mad Men's kostymör. Joan var på omslaget till Del 3 och allt.)

♥ Den absolut finaste gif:en någonsin! Så här ska man alltid se ut! Med lolitabrillor, korta, korta shorts, påklädd överkropp och platåkilklackar. (Snodd härifrån. Sonia Rykiel är bra.)
♥ Zak, min mamma och jag har spanat soffor hela söndagen. Nu flyttar vi om max en månad och om en vecka ska vi få hälsa på i den nya lägenheten och kika och ta mått. Vi är inte riktgt färdiga med soffletandet men efter dagens runda står det mellan en något mörkare version av den här och den här.
♥ Det ska bli så grymt roligt att åka till Florida. Jag längtar som en tok. Värme och shopping. Det ska bli så kul!
♥ Mitt nya schema är rätt trevligt. Det innehåller en hel del tidiga morgnar och sena lektioner men samtidigt kommer jag att ha långhelg fram till jul - varje fredag slutar jag nämligen innan lunch! Och när vi sedan flyttar närmare skolan, kommer även håltimmarna att bli värdefulla. Från och med v.47 blir dessutom onsdagarna underbara för då slutar jag redan kvart i tio! Ämnena är ju inte heller helt fel. Förutom matte blir det skissteknik och något som kallas Basic Design 1.

Uppdatering: Trevligt att den där enda lektionen på fredagarna fram till jul är för en halv klass och att jag hade turen att tillhöra andra halvan! Långhelg året ut är bra alltså (med start nästa vecka)!
♥ Nu är det dags på riktigt att börja sy (hur många gånger har jag inte sagt eller skrivit det?). I morgon ska det köpas tyg och sedan ska jag faktiskt sy en klänning. Och sedan en till. Typ.
♥ Really nice things right now.
♥ Mad Men and Don Draper!
♥ The cutest gif ever! (Sonia Rykiel, stolen from TheCherryBlossomGirl)
♥ My boyfriend, my mom and I've been looking for sofas today. We'll soon move into our new apartment and we'll visit the current owners next sunday!
♥ I'm really looking forward to our trip to Florida.
♥ My new schedule is pretty great. There are still many early mornings and late evenings but I'll also finish school at 11.45 every friday until Christmas! And there'll be more design studies.
♥ I'll start sewing again. For real. I think I've got plenty of good ideas.

Kommentarer
Postat av: Fanny

så himla bra alltihop

2010-10-24 @ 21:15:26
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Linda

vad underbart det låter!

2010-10-25 @ 00:51:06
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Fanny

ja men visst är det så! den där apan har helt rätt. skulle aldrig vilja dricka kapselkaffe

2010-10-25 @ 07:49:18
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: julia.

åh! så himlans bra erica<3 och ni kommer få jättefint i er lägenhet:) och du, kan ni komma på fredag? kram

2010-10-25 @ 15:24:26
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: LISA

SVAR: Hehe tack! :D

2010-10-25 @ 18:34:51
URL: http://blogofmine.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Visst är den snygg!! dör lite för den, hehe :)

2010-10-25 @ 21:29:29
URL: http://currently.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar animationen!

2010-10-31 @ 21:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0