Ett litet current obsession

Min höstjakt består utav att finna de perfekta vinterkängorna. Allra helst ska de se ut som ett par gamla pjäxor. Det är de där silvriga snörningsdetaljerna och hyskorna som gör det. De översta till höger är fruktansvärt snygga i verkligheten. Men de blir för stora på mina minifötter. Skon längst ned till vänster kommer faktiskt från barnavdelningen. Det är ju inte omöjligt att gå i ett par 36:or - flera utav mina skor är till och med i den storleken. Men samtidigt är jag så glad över att ha sådana pyttefossingar och då är det ju väldigt synd att gömma dem i ett par storskor.

 

 

Konceptet är att påminna om en frusen, stackars tös för en sisådär 70 till 100 år sedan. En frusen, stackars tös som tvingas gå en hel mil på snöiga grusvägar för att ta sig till skolan. En frusen, stackars tös som inte har ett öre men som tack vare sin samtid ändå bär världens vackraste vinterkappa. Och skolväska.
Om ni har funnit något som stämmer in på min beskrivning får ni hemskt gärna berätta!
Current obsession: Ski boot lace up shoes. I want to look like a poor girl who lived a hundred years ago. A poor girl who had to struggle through snow storms every single day on her way to school. A poor girl who even though she didn't have no money, wore the most beautiful winter coat in the world. (And her satchel should be just as stunning).

Kommentarer
Postat av: kim

vart kommer de skorna i mitten ifrån?

2010-10-01 @ 21:35:20
Postat av: Linda

åh ja, riktiga grova kängor längtar jag efter!

2010-10-01 @ 22:08:23
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: frida

jag letar också efter de perfekta skorna, typ omöjligt

2010-10-02 @ 00:05:37
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0