Gamla pojkskolor och nudelboxar.

Idag har varit en väldigt fin dag. Vi promenerade hela vägen till Le Bon Marché för att jag skulle få kika på den fina See by Chloé-väkan igen (den här gången crèmefärgad, men den fanns inte) och för att finna inspiration till vad jag ska önska mig i födelsedagspresent av min finfinfina pojkvän.

Promenaden dit var väldigt mysig. På en bro alldeles intill Notre-Dame satt en man och spelade piano och i parken stod vi och njöt av solen och skrattade åt några amerikanska turister. Och innan vi kom fram till köpcentret åt vi nudlar. Inomhus den här gången för det var riktigt kyligt idag.

Efter att ha vandrat runt på Le Bon Marché ett tag, tog vi métron till Printemps och senare blev det även en sväng till Galeries Lafayette. Vi kikade på accessoarer och böcker - Zak tittade på de med matematiska problem medan jag höll mig till modehyllan.

Fin dag alltså! Och jag har en väldigt snäll pojkvän som inte klagade någonting idag, trots alla strapatser mellan montrar och butiksbiträden. I vanliga fall brukar han klaga på ont i fötterna redan efter en timme i ett shoppingcenter. Han är bara världens finaste.

Välkomna att njuta av dagens bildskörd.























Today we've been walking a lot, eating noodles and looking for birthday gift inspiration in shopping malls. Here are the pictures, enjoy!

Kommentarer
Postat av: Linda

Dina dagar alltså! Det verkar som om du har det tokfint där borta i Paris.

2010-03-06 @ 00:24:28
URL: http://rosettflickan.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Å vad jag saknar Paris när jag läser det du skriver och tittar på dina foton :) Det låter nästan litegrann som att du lever i en film, som typ Amelie från Montmartre...

2010-03-06 @ 16:41:57
URL: http://viktiganyheter.blogspot.com
Postat av: julia.

åh! det ser ju alldeles underbart ut när snön är borta sådär...

2010-03-08 @ 13:16:27
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0