Jag saknar och är glad

Det gör ont att inte bo i Paris. Ont på riktigt nästan. Det händer så mycket fint just nu. Men samtidigt vill jag mest tillbaka till min älskade storstad.

Det här saknar jag:

Att gå på Rue de la Roquette sent på kvällen, på väg hem efter ett restaurangbesök. Och det är fullt med folk trots att klockan är mycket.

Cheerleadinglaget. Jag saknar dem jättemycket. Det gör ont att se oss på bild. Saknar träningen. Saknar mina lagkamrater.

Min arbetsgivarfamilj. Mest mamman egentligen - hon är verkligen en förebild för mig - men de andra med förstås.


Och de där fina sakerna som händer här:

Jag slutar tidigt (vilket är detsamma som 18:30 till 20:30) varenda dag den här veckan och är ledig hela helgen.

I onsdags träffade jag min kompis Dennis efter jobbet. Han hade fixat ihop en picknickväska med flädersaft, yoghurt, hemgjorda supergoda mackor med cream cheese, sallad och skinka/kalkon (något i den stilen) och egenrostad müsli. Allt var hur gott som helst och jag blev så överraskad. Vi åkte till Slottskogen, satte oss på en filt, picknickade och spelade Yatsy.

I torsdag träffade jag min kompis Amanda efter jobbet. Vi hade inte setts på över ett år så det var himla fint att ses igen! Vi köpte glass på B&J's och sedan åt vi popcorn med smör och salt som jag fick gratis av mina kollegor (efter att ha frågat så snällt jag kunde). Senare skjutsade Amanda hem mig (hon är duktig och har körkort) men istället för att säga hej då när vi kom fram, satt vi kvar i säkert 40 minuter och pratade.

Amanda hade dessutom med sig födelsedagspresenter till mig: Fina ting som hon hade köpt med sig ifrån sin tre månader långa Asienvistelse. En blå sjal med guldstråk som var tillverkad för hand på Bali, tre smala armringar i svart och koppar med pyttesmå mosaikspeglar från Indien och en glasburk med Tikka Masala-krydda från Indien: Jag har aldrig känt en så god doft i hela mitt liv ungefär. Den här kryddblandningen luktar liksom inte bara krydda - den luktar som en hel rätt!

Vissa dagar har varit oförskämt lättarbetade och jag fullkomligt älskar mitt sommarjobb! Jag har så himla roligt.

I onsdags hade vi en del franska kunder och jag passade på att prata med dem: Berättade om glassorterna och fick agera tolk och jag förstod allt de sade och de förstod allt jag sade. Det gav mig så galet mycket energi!

Jag har fått hem min ljuslå tröja från Vivetta. Ni ska få se den någon dag.

Idag slutar jag klockan halv sju och då ska min pojkvän möta mig och så ska vi gå omkring lite på Liseberg. Det ska bli himla mysigt.



About missing Paris. And abou reay good things in life right now. Please use Google ranslate.

Kommentarer
Postat av: julia.

åh! så fint! och jag måste ju få se den där tröjan från vivetta! <3

2010-07-16 @ 12:19:55
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad fint det låter! Och fy vad roligt att du får använda franskan här med.



sv; det låter som en utmärkt idé! Vet du något trevligt frukostställe?

2010-07-16 @ 14:17:39
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: josefine eklid.

hej. jag tycker så mycket om din lilla rosa blogg! bara så du vet. den är mysig att läsa sena kvällar. puss!

2010-07-18 @ 00:02:55
URL: http://frokeneklid.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Att känna att man blir förstådd på ett annat språk är verkligen så himla bra för självförtroendet.

2010-07-18 @ 01:19:29
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Förstår att du saknar Paris, men du verkar ju ha fina saker på gång hela tiden här också.

Kram cissi

2010-07-18 @ 11:12:03
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Natasha

Förstår att du längtar tillbaka! Jag har varit i Paris för första gången i år och är helt kär i staden!

2010-07-20 @ 10:57:36
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Catrins Garderobstankar

Liseberg låter trevligt, jag hoppas att ni får en underbar afton.

2010-07-20 @ 14:12:32
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0