Ett roligt och melodiöst problem

Jag behöver spendera 179 kr på Bengans inom två veckor. Det är snälla Hasse, butikschef i Göteborg, som har varit godhjärtad och försenat utgångsdatumet på mitt presentkort. Frågan är bara vad jag nu ska välja...

Jag var först inne på Franz Ferdinand eller Arctic Monkeys. men efter att ha tjuvlyssnat på Youtube känner jag att de är grupper som har låtit precis likadant i tre skivor nu och då är det kanske roligare att få höra någonting annat. Jag funderar lite på The Raconteurs, lite på The (International) Noise Conspiracy och lite på Lykke Li. Men jag vet inte alls egentligen. Förutom att det måste vara glad musik på något sätt.

Så snälla - tipsa mig! Klottra ned namnen på alla band och artister som man borde älska om man är förtjust i ovanstående musiker. Tusen tack på förhand.




Kommentarer
Postat av: camilla

...kolla upp Elias & The Wizzkids ifall du inte redan känner till dem. de har en cover på Oasis' Wonderwall som är helt galet bra och dansant. annars funkar alltid Hercules And Love Affair, Andreas Tilliander, Name The Pet, Lykke Li såklart, Vampire Weekend, Movitz och Florence + The Machine. lycka till med musikvalet! :)

2010-01-26 @ 18:56:36
URL: http://blogg.gd.se/mode/
Postat av: lovis

the xx!

eller owl citys senaste

eller phoenix - alphabetical om du inte har den(skitsnygg skiva!)

camera obscura

mixtapes & cellmates

Vampire Weekend

Peter, Bjorn & John

2010-01-26 @ 23:13:45
URL: http://somlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0