Ett lag...

Nu är jag så glad, så glad. Dansen var supersvår förresten. Alla rörelser skulle göras hur fort som helst och jag tappade aldrig bort mig i tanken direkt men i praktiken hann jag inte med. Det är synd när det blir så. För då tar man aldrig ut rörelserna utan försöker bara hänga med. Men men. Nu har jag något att öva på hemma i alla fall. Även om tränaren säkert lär ut en ny, lika svår dans nästa gång...

Men det är inte för att dansen var knepig som jag är glad. Nej, istället beror det på att jag äntligen ska sätta igång med lagsport igen! För på söndag är det min första träning som parisisk cheerleader!

Jag ser fram emot det som en tok! Det är 30 personer i laget, tränaren är från New York och även om de inte är lika bra som lagen jag tränade med i Sverige är de helt klart tillräckligt bra! Och de tränar hårt inför en tävling i slutet av maj. Bara på söndagar men ändå. Och även om jag inte har träffat någon i laget ännu, känner jag mig så oerhört välkommen. De har addat mig på msn som man säger, bjudit in mig till sin facebookgrupp, skickat sina telefonnummer om jag skulle behöva hjälp med vägen och så vidare.



Där ser ni mig som göteborgsk cheerleader. Tveksamt om den franska versionen är mer chic. Cheerleading är ingen chic sport. Men fruktansvärt rolig.

Jag som till och med har döpt om söndagarna till pissöndag bara för att de är så tråkiga, dagen då allt är stängt och man inte ens kan få någon post. Tänk om det blir min favoritdag nu!




Kommentarer
Postat av: Oryx

Åh, dessa söndagar. Man går på marknaden och... ja, vad gör man? Jag tänker läsa mina romaner, jag. Men det är så frustrerande ibland! (Att allt är stängt, inte att läsa romaner...)

2010-01-08 @ 00:42:59
URL: http://oryx.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad roligt!! Jag ska med börja träna på något sätt snart, måste komma i form.

2010-01-08 @ 00:51:04
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Carita

å, gud vad roligt! jag skulle verkligen vilja prova på cheerleading nångång, det verkar så himlans roligt

2010-01-08 @ 09:18:05
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Zizzi

Ser underbart roligt ut! Kul att ha en fin aktivitet att göra på söndagar som är så tråkiga!

2010-01-08 @ 18:09:15
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: elins

fint med cheerleading!! jag tänker bara på glee och grease och det kan ju bara vara positivt!!!

2010-01-08 @ 21:50:21
URL: http://elinblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0