En lista

För några dagar sedan hittade jag en fin liten lista här. Nu tänkte jag att ni skulle få se mina svar.

Vad är din märkligaste besatthet?
Att jag tycker om att dra upp hårstrån med rötterna skulle jag tro.

Och kläder - att de är det finaste på denna jord (förutom ännu finare människor då) och att de liksom är som konst för mig. Jag skulle må så bra av att göra en utställning av min garderob.

Och att allt ska vara riktigt och äkta - utseende, märkesvaror, resultat på prov, beteenden och så vidare.

Beskriv din personliga stil?
Flickigt och sött. Ju mer likt en docka desto bättre. Överklassflicka med egen tennisbana långt tillbaka i tiden. Som går på en fin skola med internatvibbar. Lite så. Det är så jag vill gå klädd.

Vad skulle du vilja lära dig att göra?
Stillastående salto. Det ska jag ha gjort innan jag dör. Helt själv.

Vad var det senaste du köpte?



Ett par sådana här från Joe's Jeans. De är svarta och har en dragkedja på "insidan" av varje ankel (eller vrist - jag förstår inte riktigt skillnaden). Sedan har jag även köpt två tidningar: Vogue Paris och Glamour till extrapris. Och en del annat, som frukost, men jag ville visa den här bilden som är så fin och då får vi glömma de övriga inköpen en liten stund.

Vad skulle du vilja se komma på modet igen? 
Plisserade kjolar med vackert fall - tänk om de gick att få tag på överallt! Fast det skulle ändå inte bli något hysteriskt mode som alla gick omkring med. Söta jumprar och vanliga tröjor med korta ärmar som inte är för korta hade jag också tyckt om att finna i butik. I dagsläget är det nästintill omöjligt.

Vad lyssnar du på just nu?
Hur min netbooks tangenter klickar och inget annat.

Vilket är ditt favoritväder?
Varma vindar. Det är perfekt. Svalkande men ändå inte så att man måste ta på sig någon extra tröja när det blåser. Den allra bästa temperaturen upplevde jag år 2001, under en färd med tuk-tuk i Thailand. Jag kommer fortfarande ihåg hur optimalt vädret var i det ögonblicket. Och då blåste det varma vindar.

Vilket är ditt mest utmanande mål just nu?
Kanske att göra meningsfulla saker här i Paris. Och att förbättra mina hopp i cheerleadingen.

Vem vill du träffa just nu?
Mamma och pappa är aldrig fel att träffa. Det är sant.

Vilken är din favortifärg?
Puderrosa och svart (om det räknas som en färg) och kanske blå.

Vilket är ditt favortiplagg i din garderob? 
Jag kan nog inte välja. Ni ska få se alla mina favoriter någon gång. Men något får ni se redan nu och det blir min mörkt duvblå höst- och vårkappa från Hunkydory. Jag var på jakt efter en vippig trench i svart men så fick mor och jag syn på den här. Och det var som att den var gjord till mig (fast så känner jag ju för alla mina favoritplagg). Vid kjoldel, en nätt liten kage och till och med volangkanter på ärmarna. Först tvekade jag lite inför färgen men nu förstår jag inte varför! Den är ju så fin och välgjord - alla sömmar är bandkantade med ett ljusblått tyg - och är helt enkelt perfekt! Och jag fick den utav mamma för hon tyckte också att den var något alldeles speciellt. En galet fin present som alltid får mig att känna mig som en graciös liten fransyska.




(bilderna har jag snott ifrån Mirjam - som ni kan se på den nedersta bilden - och Klara)

Någon favortimodell?
Lily Cole och kanske även Gemma Ward för de är sådär docksöta båda två. Twiggy med sina stora ögon. Och så Isa, som jag hade så himla roligt med i ettan på gymnasiet och som nu bor i London och modellar mest hela tiden och överallt. Titta här bara!

Om du hade 100 dollar just nu, vad skulle du spendera dem på?
Först skulle jag trolla lite så att varje dollar var värd 30 SEK och sedan skulle jag köpa den här. För det är så fruktansvärt tradigt att diska och jag tänker aldrig mer bo någonstans där det inte finns diskmaskin. Förutom om man lever en kortare tid (en sommar eller så) i en spartansk sommarstuga någon gång. Då kan det vara OK att diska för hand.

Vad är ditt drömjobb?
Att få arbeta på redaktionen till något blankt magasin, analysera modevisningar och pilla på kläder mest hela dagarna.

Din favoritsak just nu?
Mina skor såklart! Och inboxen på min mobil när det väntar olästa SMS från snälla cheerflickor.

Vad ska du göra efter det här?
Jag ska kliva upp ur sängen, göra mig i ordning och sedan ge mig ut på stan.




Kommentarer
Postat av: Natasha

Kul lista! Det var intressant att läsa!

2010-01-30 @ 14:54:06
URL: http://www.natashasblogg.se/
Postat av: Linda

Vilken rolig lista!

2010-01-30 @ 21:40:10
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Jättefin kappa! Ser fram emot att få se alla dina garderobs-favoriter.

2010-01-31 @ 10:56:15
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: julia.

åh! vad fina svar!

2010-01-31 @ 20:24:52
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0