Award


Illustrationsgudinnan Lady Thirty har gett mig det här fina awardet vilket gör mig hur glad som helst!

Tydligen gäller följande när man får ett så fint award:

- kopiera awarden på din blogg.
- länka till personen som gett dig awarden.
- berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
- välja 7 andra bloggare som du vill ge awarden till.
- länka till deras bloggar.
- lämna en kommentar hos dem att de fått en award.


Sju (förhoppningsvis) intressanta fakta


Jag har ett veck på en nagel efter att en dagisfröken råkade klämma min tå i en dörr. Jag har inget minne av händelsen (som tur är) för jag var så himla liten, men fröken måste ha slängt igen dörren för vecket verkar aldrig försvinna (fast det tycker jag är bra. Det är ju en så bra historia).

Och jag har ett ärr på höger knä. Efter att ha gått in i en röd soffa.

Jag har varit Graffitireporter på Göteborgs-Posten. År 2003 om jag inte minns alldeles tokigt. Jag fick göra intervjuer, skriva krönikor och ta ledigt ifrån skolan för att åka in till Göteborg och gå på bio klockan 10 på morgonen. Och varje helg stod mitt namn i del 3 och ibland dök även det jag hade skrivt upp där. Det var stort - och ett minne för livet.

Och tack vare "Graffitireportrandet" står även några utav mina ord på baksidan av en utav böckerna (jag minns inte riktigt vilken) i den här serien. Det står bara att de är ifrån Göteborgs-Posten, men nu vet ni att det faktiskt är jag som har skrivit de där små orden.

Jag har en gul enhjuling som jag kan cykla på.

Det händer att jag spelar upp min morfars röst i huvudet bara för att inte glömma bort hur han lät. Det är bara två ord, ett fundersamt eh och ett du men de beskriver rätt bra hur han talade. Och varje gång jag skriver ett SMS som innehåller ett det och T9 ändrar om det till edu - då tänker jag på morfar. Hur fint är inte det, va?

Jag har delat ut flygblad och deltagit på en manifestation i Bryssel. För att få EU-kommissionen att införa ett förbud mot handel av sälprodukter. Under en kort period i mitt liv verkar jag ha varit sälexperet för titta bara vad jag visste om alltihop. Jag tror att det hela så småningom slutade med att förbudet faktiskt infördes - och det är ju himla bra!

De sju personerna


Magic Mirror
Sugartime
En magisk purt til en anan värd
Helh
Quietland
iasbok
Julia


Jag vet att vissa redan har fått det här awardet. Men men, jag får väl förtydliga att de verkligen är värda det. Och så får vi hålla tummarna att de också berättar sju saker om sig själva.

Tusen tack, ännu en gång Lady Thirty!




Kommentarer
Postat av: Fanny

wow, tack! blir verkligen smickrad, alltid lika roligt när man blir omnämnd i någon annans blogg

2010-02-02 @ 20:29:52
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej du. Ville mest saga att du har en himmla fin blogg. :) x

2010-02-02 @ 21:30:47
URL: http://glamdamage.blogspot.com
Postat av: Lady Thirty

varsågod sötis och tack snällaste du för att du kallar mig illustrationsgudinna :) det var nog det finaste jag har hört någon gång!

kram



ps. det var fina 7 fakta vi fick läsa :)

2010-02-02 @ 22:04:52
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Sofia i London

hahahah fått ärr från en soffa vilken färsking :P



bra jobbat med sälarna för övrigt!

2010-02-03 @ 01:34:26
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: julia.

åh! tack skall du ha:D du har rätt i att jag itne är så eprsonlig i bloggen, kanske det vore kul att ändra på det för en liten stund;)

2010-02-03 @ 20:07:22
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh, vilken ära! Men gud, jag kan inte alls komma på sju fakta om mig.. Nu måste jag tänka till ordentligt!

Tack tack tack, sötnos.

2010-02-04 @ 16:24:42
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: En magisk purt til en anan värd

åh, tack! Jag läste det men sen glömde jag bort det!

2010-02-10 @ 19:34:29
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0