Ängelns lek

Idag läste jag äntligen ut Ängelns lek. En bok som mest har fått vänta på mitt sällskap. Men också en bok vars historia har blivit nästan flera hundra sidor kortare inom loppet av två dagar. En bok som jag ibland inte har kunnat släppa ifrån mig. Men vars pärmar också har legat orörda under flera veckor. Annat än för att flyttas runt till någon ny förvaringsyta.



Epilogen gjorde mig förbryllad. Jag förstår inte slutet! Och det är säkert meningen. Men smått frustrerande för en flicka som verkligen vill förstå. En flicka som vill veta hur det egentligen slutade.

Trots det något otillfredsställande slutet är det här en himla bra bok. Och den passar vem som helst som romantiserar röda moln på Barcelonas himmel i början av 1900-talet, författardrömmar, en silverbrosch i form utav en ängel, tornrum, skrivmaskiner, olycklig kärlek, hemligheter och gestalter som bara måste vara någonting mer än människor. För den som tycker om hemliga vrår och inte har något emot att läsa om hur blodkärlen i någons ögon spräcks. En bok som är lika vacker som kuslig. Läs den.


Today I finally finished reading The Angel's Game by Carlos Ruiz Zafón. Beautiful and scary in equal parts. Read it!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du borde verkligen läsa "Vindens skugga" av samma författare om du inte redan gjort det!

2010-02-20 @ 22:25:05
URL: http://marou.blogg.se/
Postat av: Emma

Hans tidigare bok, Vindens Skugga, är ÄNNU bättre!! Har du läst den?

2010-02-21 @ 10:19:46
URL: http://monkeypop.blogg.se/
Postat av: Linda

sv; tack! Jag provade att andas lite på kameralinsen så det blev imma, då blev bilderna sådär tjusiga.

2010-02-21 @ 23:01:05
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: moa

Idag är ytterligare en sån dag Erica är glad att hon inte är i Sverige. Min termometer visar -27. Detta är i lä inne på min balkong. Har även uppgifter om att 4 vändplaner bort är det -30



2010-02-22 @ 07:32:58
URL: http://xelalovesya.blogspot.com
Postat av: Maria

sv: Ja de kanske är rätt lika. Jag hittade bilden på någon blogg, minns inte vilken. Älskar den också!

2010-02-22 @ 11:34:19
URL: http://marou.blogg.se/
Postat av: Belle

Hej! Tänkte boka boende nu i veckan och hörde att dina föräldrar bott på ett billigt bra hotell nära er. Skulle du vilja skicka namnet på det eller något annat bra i närheten? Längtar tills vi ses :)

2010-02-22 @ 21:22:52
Postat av: julia.

åh! jag har precis börjat läsa the history of love av nicole krauss, har du läst den? det är en berättelse ensamma människor och kärlek, precis som jonathan safran foers extremely loud and incredibly close som är den finaste boken jag läst hittills. och jag läser dem på engelska, för jag tycker alltid att det saknas något när böcker översätts... åh. du har säkert läst de här böckerna för de är så fantastiskt fina att man gråter nästan hela tiden då man läser dem. fastän jag aldrig gråter annars.

2010-02-23 @ 11:20:27
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0