Stockholm

Åh vilken fin resa det blev! Mor och jag har promenerat som galningar, gått i mängder av butiker och haft det så fint. Så här såg det ut där vi bodde, på Sheraton.



Jag sov i världens mest bekväma säng ungefär. Och på kvällen, helt slut efter våra strapatser, tittade vi på TV. Först ett franskt program med text som jag fick försöka översätta, därefter simhopp och slutligen cheerleading! Worlds från 2009 på Eurosport 2. Bästa TV-programmet någonsin. I alla fall just då.

Frukosten dagen därpå var inte heller fy skam. Jag älskar hotellfrukostar. Och här fanns det mesta. Inklusive en kock som vände ägg. Det fick bli en macka med nystekt ägg, bacon, minirösti, en åh-så-god croissant, tropisk juice - så där läskedryckssöt som hotelljuice ska vara, lite smoothie, en skål med bär, en skiva vattenmelon och till sist en pannkaka med nutella. Jag var mätt rätt länge efter det. Så gott!

Vi var klara med staden några timmar innan tåget till Göteborg skulle gå. Då passade mamma på att visa mig SJ's lounge. Det var fint det. Lugnt, lite folk, fåtöljer och gratis kex med brieost.





Dessutom hade vi hur fint väder som helst. Åh så bra man mår efter två dagar i huvudstaden. Och förresten! Det här stället hade världens godaste smoothie vid namn Bikini. Så testa den om ni är lyckliga Stockholmsbor.



Stockholm was great as usual. The bigger city the better.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så fin resa! Vill med åka iväg nånstans ett tag.

2010-08-15 @ 17:33:53
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0