Några saker som gör mig lycklig.

Den här flickan undrade vad som gör mig lycklig. Och jag ska försöka svara på det. Så här är det.

Min pojkväns solvarma hud, träning som innehåller koreografi, att kämpa lite extra med kläder och hår och sedan känna sig fin hela dagen - det ger mig energi, att umgås med vänner tills det blir natt eller hitta på någonting utomhus för det gör jag ganska sällan och därför känns det alltid väldigt speciellt när det väl händer, kärlek - att själv vara kär, att se människor bli kära på film eller att höra om hur en vän är kär, allt det gör mig så lycklig, projekt - jag behöver dem verkligen, att faktiskt genomföra saker och ting istället för att bara tänka på dem - ingenting annat får mig att känna mig så levande, bekräftelse, värme, att bli kramad och pussad och få höra hur älskad man är, att åka bil hela natten, vakna upp och få höra att man ska åka i flera timmar till så det finns tid till att somna om, att ibland inte ha någonting inplanerat.

Det var några saker i alla fall.

Vad blir ni lyckliga av?




Some things that make me happy happy.

My boyfriend's sunny skin, training including choreography, to make an effort when it comes to looks and then feel a little cuter the whole day - it gives me energy, to be with friends until late at night or do something outside because it happens quite seldom so it feels really special when it actually happens, love, projects - I really need them, to really do things instead of just thinking about them - nothing else makes me feel so alive, confirmation (not in the religious sence), warm weather, to be hugged and kissed and told how much you're loved, to sit in the car at night, wake up and be told that there is plenty of time to fall asleep again, to sometimes not have any plans for the day.

What makes you happy?

Kommentarer
Postat av: ia

Jag blir lycklig av:



torr asfalt

när min pojkvän är alldeles fånig, och jag vet att det inte finns någon annan han skulle vilja vara fånig med.

vänner som hör av sig med fina ord som "jag saknar dig"

de dagarna då all mina kläder matchar och sminket hamnar helt rätt och håret har den där perfekta självlockigheten.

att improvisera fram en maträtt och så säger min pojkvän att det var det godaste han ätit.

min katt. när han ligger i knät och spinner och blir så till sig att han rullar ner på golvet.

solen. tunna kläder och solglasögon och vippiga klänningar och bara ben, och höga klackar.

att sitta på en uteservering ända från klockan sju till natten och prata om allt och ingenting med sina vänner.

2010-04-12 @ 13:34:38
URL: http://iasbok.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken underbar, underbar lista! Och Ias med.



Jag blir lycklig av ungefär detsamma. Nu har jag spenderat hela påsklovet i ett lyckorus, dagar fullproppade med bara kärlek är det bästa som finns!

Igår låg vi i en gräsuppförsbacke utanför ica och åt Ben & Jerrys, pussades och tittade på människor. En tant åkte sådan där automatisk rullstol på motorvägen och det var väldigt lustigt att se.



Att hitta de perfekta runda solglasögonen och precis ha råd med dem trots att man trodde att alla pengar var slut är inte heller fy skam. Hurra!

2010-04-12 @ 15:47:21
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: anna

Tack, tack söta du! :)

2010-04-12 @ 19:52:52
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Linda

Just nu blir jag lycklig av doften av solvarm hud, vårblommor, bra böcker och fina vänner.

2010-04-12 @ 22:49:46
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0