Tillbaka!

Hej ni fina. Nu är jag tillbaka i Paris som under min frånvaro har förvandlats till en tryckkokare. Det är ungefär hur varmt som helst här. Vilket är väldigt fint. Särskilt med tanke på att jag har gått omkring i dubbla tjocktröjor nästan varje dag den senaste veckan. Ute har det visserligen inte varit så kallt. Men inomhus. Ren kyla.

Den senaste veckan har jag bott på en gård vid namn Priest Hill Farm. Mer engelskt än så kan det inte bli. Ett stort hus med heltäckningsmattor, utomhuspool (som fick stå oanvänd), hästar, gästhus och fjärkontrollstyrd järngrind. Och en fantastisk mixer/råsaftcentrifug som gjorde det möjligt att dricka färsk juice på ananas, päron, kiwi, apelsin och äpple varje morgon. Jag har passat barn, varit rädd för hunden och spenderat väldigt mycket tid framför spisen. Inte särskilt ofta för att laga mat utan mest för att bli varm. Huset värmdes nämligen upp på något gammaldags vis där ugn och spis alltid var på och åtminstone gav matsalen en fullt acceptabel temperatur.











Här har jag sovit. Inte i badkaret då men i rummet intill. Jag fick bo i det "riktiga" huset medan min arbetsgivarfamilj fick gästhuset. Jag blev himla nöjd med mitt rum. Eget badrum och fluffiga täcken är aldrig fel. Fast isande kallt var det ju förstås. Och jobbigt att folk gick in i rummet när jag inte var där. En gång skulle pappan ta ett bad och senare den dagen var min nyinköpta tidning försvunnen. Sjuåriga O hittade den ihoprullad bakom toaletten. Inte jättekul. Och en dag hittade jag en snigel i handfatet. Vilket upprepades dagen därpå. Och när städerskan hade varit i rummet, låg mitt nattlinne slängt på golvet istället för under täcket. Eller kanske var det slängt bland mina väskor men det hamnade i alla fall på golvet. Sådant tycker jag inte om. Men nu har jag nog klagat tillräckligt. För fint var det. Mitt rum på Priest Hill Farm.

 

 

I'm back from England. Paris is 'going abroad weather'. So, so, so warm! My last week has been very.... british. I've lived in a place called Priest Hill Farm. Here are some pictures of the room I got.


Kommentarer
Postat av: Linda

vad härligt att höra att du har det bra!

2010-04-29 @ 18:42:06
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Candy

vilket fint rum + badrum!

2010-04-29 @ 20:58:45
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Hanna

Underbart att ha dig tillbaka!

Ofta har jag förvirrat funderat över varför jag inte klickat mig in här på ovanligt länge, och så har jag blivit påmind om att du ju varit borta. För länge.

Puss!

2010-04-30 @ 16:37:17
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: julia.

åh! vilka otroligt snygga tapeter!

2010-04-30 @ 19:12:04
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0