Keds

Jag har hittat mina sommarskor nu. Ett par Keds. Har funderat på att skaffa mig ett par ett tag men idag kikade jag riktigt ordentligt på dem. Och insåg att de är helt perfekta i modellen - smala och nätta utan att vara ett dugg spetsiga. Och de kostar inte så mycket heller. Framför allt får de mig att tänka på tennisbanorna i Deauville för en sisådär 50, 60 år sedan.



Frågan är bara vilken färg de ska ha, mina sommar-Keds. Vita, mörkblå eller ljust, ljust gråblå? Vitt är somrigt men opraktiskt och kanske inte så väldigt fint till svarta kjolar och andra mörka nederdelar. Är rädd att kontrasten blir för stor. Marinblått är fint men kanske inte så snyggt i kombination med svart. Och ljust, ljust blått är fint, somrigt och antagligen rätt lättmatchat men inte den allra roligaste färgen.

Egentligen hade jag velat ha ett par vita Keds med marinblå partier. Men att designa ett par egna skulle bli dyrare vilket är onödigt när skorna ändå kommer att slut efter en säsong.

Så, vad tycker ni? Och tipsa hemskt gärna om ni har sett någon mörkblå-vit sko!




I've decided to buy a pair of Keds for the summer. Now I'm just thinking about what colour they should have. Navy, white or the palest blue?

Kommentarer
Postat av: Fanny

personligen tycker jag att mörkblått passar jättebra till svart eller som komplement till svart. ett tag hade jag nästan bara svarta plagg och skor, och för att "komma ur denna onda cirkel" började jag med mörkblått. en färg som inte skriker ett dugg! ta mörkblå säger jag, det passar till alla de färger jag som bloggläsare är van att se dig i och de blir inte så skitiga som ett par vita. kram!

2010-04-01 @ 20:35:27
URL: http://www.magic-mirror.se
Postat av: Linda

åh jag skulle vilja ha ett par vita!

2010-04-01 @ 22:48:08
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: lovisa/polichinelle

är du också hemma ikväll, sötnos? klänningen du undrade om är från monki. fyndade den för en hunka! :)

2010-04-02 @ 23:52:26
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0