Idag har jag...

... tränat cheerleading.

... gått förbi en stråkorkester och ett band som påminde om Arctic Monkeys på mindre än en minut. De stod i métrogångarna och var jätteduktiga allihop. Men jag ville hem så jag lyssnade bara i all hast.

... gjort en lappgömma till min pojkvän. Han fick till och med ta en tur ned till brevlådorna för att hitta alla lappar.

Lappgömmorna är min familjs stora påsktradition. Under hela min uppväxt har mamma försett både mig och pappa med varsin lapp på påskaftons morgon. Lappen föreställer något i hemmet och när man har klurat ut vad det är, går man dit och hittar förhoppningsvis nästa lapp. Till slut kommer man fram till sitt påskägg, fyllt med sådant sött som man tycker om. När jag hade godislöfte för många, många år sedan, fick jag ett silverhalsand istället för godis. Det var också en bra påskpresent.

...inte ätit lax. Vilket är ovanligt eftersom lax av någon märklig anledning är min släkts (släkten på mammas sida då) universalföda på alla högtider. Julafton, midsommarafton, påskafton - laxen finns alltid där. Men inte idag.



Glad påsk! (Bild från The French Factory)


Vad har ni gjort idag?




Today I've...

... practiced cheerleading.
... passed two bands on the subway station (one was actually an orchestra).
... hidden tiny little drawings of things in our appartment for my boyfriend to find. On every place I had painted, he found a new picture and finally he found his easter gift.
...not eaten salmon. Which is a bit rare because to me and my relatives, salmon is sort of mandatory on all kinds of eves.

Kommentarer
Postat av: Zizzi

Hämtat hö till hästarna, och gått på stan och shoppat.

2010-04-03 @ 22:06:50
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Linda

Det låter som en fin dag! Gillar traditionen med lappgömman.



Jag har mest legat på soffan, sett på film och ätit godis. Men sedan ringde några vänner och sa att de var nedanför min fönset och undrade om de kunde komma upp en stund. Det gjorde verkligen min dag!

2010-04-04 @ 02:28:32
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0