Sagolika skapelser i Begränsad Upplaga

På kvällen var det dags. NK hade fin visning med sagotema på Storan. Allt var väldigt tjusigt. Efter att ha stått utanför och väntat samt blivit intervjuade av GT (det gällde svininfluensan), lotsades vi igenom vänstra garderoben, vidare på en röd matta och slutligen in i ett mingeltält där all serveringspersonal var utklädda till sagoväsen.







Jag försökte bli mätt på snittar. Som utlovat, bjöds det även på champagne. Som den nykterist/absolutist jag är, tog jag en flaska vatten med Hunkydorystämpel istället.



Här har vi flickan som jag drog med mig!



Vi hade en fruktansvärd tur med platserna! Visserligen medförde dem en lättare nackspärr vid ett utav numrena men vi satt verkligen närmast scenen av alla! Kunde se tygerna och detaljerna hur bra som helst.



Precis i början visades en hel rad med fantastiska kläder. Jag ville ha på mig allt  - allra helst den här sammetsklänningen.



Någon sjöng - Velvet?







Både Snövit och en nallebjörn var med på ett hörn...



Och så var det dags för final.... Så himla tjusigt!







Det allra finaste var en konstnärsklänning med penslar och tillhörande palettväska från Lovisa Burfitt. Åh jag tycker bara mer och mer om den kvinnans kreationer! Att klänningen dessutom har det bedårande namnet La petite robe de l'artiste (artistens lilla kläning) och att dess skapare har studio i närheten av där vi ska bo gör ju inte saken sämre direkt...



Och så fick vi varsin goodie bag! Är det inte alla flickors dröm att gå på fint kalas och sedan få ta med sig en lika fin påse hem - fylld med onödiga småsaker?

Min goodie bag innhöll följande:

Scholl perfekt nagelbehandling
♥ Två minimascaror från Lancôme
♥ En liten lapp med reklam för Lancôme samt ett erbjudande om att man kunde växla in lappen mot en gåva (om man är bland de 100 första vill säga...)
Anti-friss-gelé från L'oreal

Inte visste jag att jag behövde de här produkterna men tacksam och glad förblir jag allt ett tag till!



Efter hela spektaklet tog vi en kvällsfika. Det blev en brownie med valnötter för min del och en pistasch-muffin med hallon till Amanda. Sedan gick vi till stationen, Amanda åkte iväg och jag fyllde på pengar till mobilen och köpte med lite färdgodis till den ca. 15 minuter långa resan hem. Lyckad kväll!

Och en sak till! Vi såg Lars Wallin! Han var lång och ståtlig och oerhört välklädd!





Kommentarer
Postat av: lady thirty

ni ser ut att ha haft en finfin kväll med snittar, goodiebags och härliga kläder :D

2009-09-04 @ 08:06:22
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken underbar kväll. Jag tycker mig se en bahytt där på catwalken.

2009-09-04 @ 09:56:10
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: Hanna

Vilken underbar kväll ni verkar haft!

Jag blir också lite kär i konstnärsklänningen. Så kreativ och fiffig!

2009-09-04 @ 10:00:08
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0