Favoritfiket

Idag träffade jag Dennis. Vi åt mat - han åt nudlar och kyckling ur en liten låda från 14 m2 mat medan jag kämpade för att inte spilla ut all sesamdressing som en falafelbod försett mig med. Sedan köpte jag den där kjolen! Och därefter begav vi oss till vårt café, stans bästa café, kanske världens bästa café! Det finns i alla fall inget tvivel om att det är caféet med världens bästa soffa!

Tillåt mig att presentera Magasin 11!

Beläget på den i allmänhet underbara Magasinsgatan finns det i synnerhet bästa fiket. Som också är en inredningsbutik. Och en förälskelse med femtiotalet! Tjejerna som jobbar där har rosa klänningar med vida kjolar och svarta förkläden. De säljer de finaste och mest färgglada köksredskap du kan tänka dig, italienska läskedrycker, alla möjliga sorters kombinationer av kaffe och mjölk, små pizzor och så det jag tycker är viktigast: Italiensk glass från La Via Lattea!



Det som lyfter stället till ännu en nivå är att det även gömmer sig ett litet loft inne i butiken. Ett loft som inte så många tycks känna till för det är välidgt sällan som det ockuperas av några andra än Dennis och mig. På det där underbara loftet är det så där varmt som man vill att det ska vara inomhus en riktigt ruggig decemberkväll. Det är med andra ord en aning för varmt . Men desto mysigare - eller hur?



Förutom ett bord med fyra retro stolar i turkosblå vinyl, två röda golvlampor, två bord till och ytterligare fyra stolar, finns vår soffa. Den är så djup att vi aldrig har kunnat låta bli att ta av oss skorna och krypa upp i den och oavsett hur pigg man var innan man slog sig ned, blir man alltid härligt dåsig av att luta sig mot de mjuka kuddarna och det sneda ryggstödet.



Se, där är den ju! Den omtalade soffan...





Vårt besök innefattade lite läxläsning...



...och lite läsning i Elle.

Och så glassätning förstås! I alla fall för min del. Dennis tog en milkshake istället.

Vi lämnade för övrigt kvar Elle-tidningen i soffan så det är bara att gå dit och bläddra! Dessutom skrev vi en liten hälsning i den.




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Underbart café! Jag skulle vilja köpa en massa saker därifrån! Tyvärr bor jag inte i rätt stad...Varför? Ni såg i alla fall ut att ha det jättemysigt!

Kram cissi

2009-09-10 @ 09:14:38
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Tack för alla oändligt fina kommentarer! Jag blir jätteglad! <3

Tusentals kramar till dig, Fina.



Och caféet. Jag måste dit nästa gång jag åker till Göteborg (och det måste vara snart). Det finaste jag sett, ju!

2009-09-10 @ 19:21:37
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilket UNDERBART fik!!! Blir glad bara av att se bilderna! :)

2009-09-13 @ 18:00:49
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Angelica

Åh vad fint det ser ut!

2009-09-13 @ 19:54:27
URL: http://heartglitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0