Strålande dag

Idag har varit en riktigt bra dag!

Zak och jag vaknade och åt frukost framför ett nytt avsnitt av The Mentalist (grymt bra serie - se den!). Vi tog det lugnt. Jag fotade lite - inlägget nedan är resultatet av det - och sedan åkte vi in till staden för att köpa presenter till två vänner.


Vi köpte tre sorters Kusmi Tea i pyttesmå plåtaskar till en tetokig tjej.


Och den här till en flicka som älskar blått och ska resa till Cambridge för att bättra på sin engelska.

Sedan sa Zak och jag tillfälligt hej då till varandra och så vandrade jag iväg för att träffa min fina vän Dennis. Vi spanade efter väskor och fikade på vårt alldeles egna favoritcafé (mer info om det kommer nästa vecka) där Dennis drack latte och jag åt cappuccino- och italiensk chokladglass från La Via Lattea.

Sedan kom även Zak dit och så satt vi där ett tag och hade det trevligt i största allmänhet. Därefter begav vi oss tillbaka till butikerna för att få köpt en väska till Dennis. Den kom för övrigt från Tiger of Sweden.

Sedan sade vi farväl till Dennis och så begav Zak och jag oss till Sannegårdshamnen för att äta pizza med mexikanska kryddor. Vattnet var dammigt men pizzan förrädiskt god. Efter det stosade vi vidare längs Norra Älvstranden för att sedan gå in på nästa restaurang där min låtsassyster (som inte alls är min syster) och mina föräldrar precis hade avslutat sina huvudrätter. Vi slog oss ned och deltog i efterrättsätandet och sedan gick vi hem.

Nu ska vi se på finalen av So You Think You Can Dance och därefter är det sängdags. En himla lyckad dag helt enkelt!

Och så köpte jag något fantastiskt fint idag men det får ni se mer utav imorgon...




Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som en mycket fin dag! :D



sv; ja verkligen!

2009-09-02 @ 23:17:49
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0