Om mässor, garderober och köpångest

Om ungefär fem timmar och 40 minuter, kan det tänkas att jag befinner mig vid korsvägen för att äntligen besöka årets bokmässa! Som ni vet var ursprungsidén att Zak och jag skulle ta en heldag på Svenska mässan i torsdags men vi fick flytta fram besöket till lördag och sedan fungerade inte det heller så nu är söndagsförmiddagen vår enda chans. Om vi går dit direkt när mässan öppnar hinner vi vara där i tre och en halv timma innan jag måste korsa gatan och smita in på Liseberg för att genomföra säsongens sista arbetspass: Fyra och en halv timma till att servera spunnet socker, snacks och popcorn.

Vill även berätta att jag rensade ut stora delar av mina garderober igår och de blev ganska tomma - inte bara för att jag lade allt på golvet! Är fortfarande inte helt nöjd med det som ska behållas men mitt sinne har ändå blivit lättare.

Det hade för övrigt varit trevligt att läsa era svar på följande frågor:

♥ Vilket är ert bästa köp?
♥ Vilket är det sämsta?

För min del är det alltid olika saker som är det bästa köpet. Just nu är det nog min fantastiska tröja från Filippa K (som jag fortfarande inte har visat er!).

Det sämsta köpet är helt klart ett par mörkblå byxor som jag aldrig har använt. Jag förstår inte vad som flög i mig. Hade fått en jättefin idé om hur jag skulle gå klädd men de där byxorna skulle nog aldrig kunna leva upp till min vision. De var jättebekväma men så fruktansvärt onödiga. Och inte alls särskilt snygga.

Några andra köp som smärtar otroligt är när jag beställde ett cheerleading-spel till Nintendo Wii samt trådlösa nunchucks så att jag skulle kunna använda spelet som ett träningsprogram (jag tränade nämligen cheerleading). När spelet väl kom fram visade det sig att det endast var kompatibelt med de amerikanska Wii-konsolerna. Så det var bara att ge sig ut och köpa den svenska versionen istället. När spelet väl fungerade visade det sig att de trådlösa nunchucksen var för långt ifrån varandra när jag gjorde rörelserna fullt ut så jag fick ändå bara stå och feppla med armarna tätt intill varandra. Fy vad ledsen jag blir när jag tänker på det här. Säkert 1000 kr som gick upp i rök. Det är mycket pengar för mig men jag trodde verkligen att jag skulle kunna använda spelet till träningen! Och det var verkligen inget spontanköp utan så väl planerat. Först var spelet slutsålt precis överallt så jag sökte mig till nätets värld. Under lång tid letade jag som en tok efter de billigaste onlinebutikerna, kontrollerade att varorna fanns i lager och läste recensioner om spelet och liknande spel för att säkerställa att det var bra. Det var även i en recension som jag förstod att jag skulle behöva trådlösa nunchucks. Men inte funkade det bättre för det... Nej, nu blir jag bedrövad.

Gör mig lite gladare genom att besvara frågorna. Snälla.




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Mitt absolut bästa köp är mina vinterstövlar i brunt skinn. Jag köpte de när jag var gravid en vinter, för att ha ett par bekväma skor att gå i, som behövs när man bär på extra kilon. De har jag använt hela förra vintern också! Och kommer att använda denna också! De är fina till allt! Kjolar, klänningar och byxor (inte fin-fin-klänningar kanske) De var dyra, men har nog betalat sig sen dess.



Mitt sämsta köp var en jättefin tröja som var LITE för tajt, men jag tänkte att när jag gått ner bebis-kilona, så kommer jag att kunna ha den och den kommer att vara sååå fin. När jag sen gick ner, visade det sig att den var för kort i alla fall. Såld på tradera!



Vad ska du göra av de kläder som inte får följa med till paris? Tradera? Ge till vänner?

Kram cissi

2009-09-27 @ 09:02:06
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det var jättetrevligt att träffa dig igår! Du är så himla söt, tycker jag! :D

Och klänningen sitter perfekt, den är verkligen hur vacker som helst. Hurra!

(Så just nu så är i alla fall den klänningen mitt bästa köp. puss)



Mitt sämsta köp.. Jo! Det var en julklapp som jag önskat mig hur länge som helst, dreadlocks i regnbågens alla färger. Hur fint som helst, men efter en månad så kliade det fortfarande i hårbotten och jag hade ständigt ont i nacken av tyngden. Min pojkvän och hans mamma satt i fyra timmar och flätade ur dom (det var fejkdreads som man flätade i alltså) medan vi blev plågade av de 100 "bästa" hiphop-låtarna någonsin på VH1.

Det värsta var ju att de hade kostat ungefär 1300 kronor och mormor och morfar köpt dom till mig. Inte bara behövde jag känna att jag slösat bort pengar, det var dessutom någon annans pengar jag slösat bort. Usch!

Jag längtar tills mitt hår blir långt och jag i alla fall kan sätta i några stycken som lindrar min ångest.



kram

2009-09-27 @ 09:42:21
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Maria

Mitt bästa köp är silikoninlägg till mina högklackade skor. Det låter futtigt men det är sååå värt att inte ha ont i fötterna i slutet av dagen.



Mitt sämsta köp är när jag nöjer mig med någonting sämre eller billigare än vad jag egentligen vill ha. Till exempel om jag köper limpa istället för tekaka för att det håller längre i skafferiet och är mer praktiskt att stoppa ner i brödrosten så längtar jag iallafall bara efter tekaka.

2009-09-27 @ 11:29:00
URL: http://your-other-left.blogspot.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Hm. Bästa köp är lätt hunden! Han va rpå rea på blocket och kostade bara 3800 kr och är bara en genomsnäll gosig fegis rakt igenom. Mitt sämsta köp är nog mest saker jag inte köpt faktiskt, haha. Så där så att ajg blir dumsnål och liksom inte har lust att handla. Retar mig fortfarande på en vintageregnkappa i buteljgrön färg som var så fin och VARFÖR köpte jag den inte. Snyft...

2009-09-27 @ 22:22:06
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Rebecka

Det var svårt. De flesta av mina köp är bra köp, till exempel alla fina secondhandklänningar. En sak jag har köpt nyligen och använder varje dag är min kamera. Det är inget avancerat, en liten kompaktkamera bara, men jag älskar den och skulle inte vilja klara mig utan den. Mitt sämsta köp på sistone var dammsugarfilter som inte passade. Men de kostade å andra sidan bara fyrtio kronor styck så det var inte så farligt.

2009-09-27 @ 22:25:44
URL: http://stormsteg.blogspot.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Har du traderat dina kläder? Var är de då?

2009-09-27 @ 22:26:55
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Moa

Tror mitt bästa köp är min mini-pc faktiskt. Även om jag hatar den ibland för att den är så liten och folk inte anpassat sina hemsidor till så små datorer än men den är så härligt enkel att plocka fram på bussen eller när man är ute.



Mina sämsta köp rent ekonomiskt är nog smycken, för jag köper dom alltid för att jag har en festoutfit eller nått som saknar något och sen använder jag dom nästan aldrig igen. Mest för att jag alltid glömmer att jag har dom även om dom hänger/ligger framme

2009-09-28 @ 05:21:46
URL: http://xelalovesya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0