Glass i stora lass (igen)

Under fredag och lördag har jag jobbat på Lisebergs finaste glassbar: Ben & Jerry's! Det har varit grymt kul och ja, lite glassigt har det faktiskt varit. Gästerna har inte varit alltför många men ändå har det aldrig blivit långtråkigt. Och så finns det hur mycket glass som helst! 24 sorter har jag för mig.

Det allra bästa har varit när folk beställt lite mer avancerade glassefterrätter så jag tänkte återge dem till er alla här och nu!

Bananasplit
♥ Banan
♥ Två skopor glass (valfria smaker)
♥ Grädde
♥ Topping (choklad, karamell eller jordgubb)
♥ Strössel (chokladströssel eller nötkross)

Hot Fudge Sundae
♥ Seg kaka i bitar (läggs i botten)
♥ Tre (lite mindre) skopor glass (valfria smaker såklart!)
♥ Varm chokladsås
♥ Grädde
♥ Strössel (chokladströssel eller nötkross)

Milkshake
♥ Mjölk
♥ Två skopor glass (valfria smaker)

Splash (eller Sorbetsplash, minns inte riktigt vad den heter...)
♥ Sprite
♥ Två skopor sorbet (valfria smaker)



Hot Fudge Sundae
 har varit roligast att göra och håll med om att den verkar helt gudomlig! Älskar att den dessutom serveras i en lite högre bägare, ungefär lika stor som två tredejdelar av den vanliga halvlitraren. Jag funderar på att köpa mig en efter jobbet imorgon - fast utan grädde då för det är inte gott! Tänkte även bjuda på några tips om vilka smaker man bör satsa på när man beställer de olika glasskreationerna.

Hot Fudge Sundae
♥ Chocolate Fudge Brownie
♥ Cookie Dough
♥ Vanilla Caramel Fudge (alternativt Caramel Chew Chew eller kanske Phish Food - det är inte lätt att välja!)

Milkshake
♥ Två skopor Cookie Dough (som även passar tillsammans med Chocolate Fudge Brownie)

Splash
♥ Två skopor Berry Berry Extraordinary

Jag tror nästan att det är omöjligt att enbart ha en favorit när det gäller Ben & Jerry-glass. De har för många goda sorter helt enkelt! För tillfället är mina två favoriter Cookie Dough och Chocolate Fudge Brownie. Och så älskar jag bitarna i Vanilla Toffee Crunch!

Vad har du för B&J-favorit?




Kommentarer
Postat av: Zizzi

Jag har ju aldrig ätit Ben & Jerrys, men länge tänkt att jag ska prova. Vilken smak rekommenderar du som "första"? Jag såg att vår konsum har en Ben & Jerry kyl, där man kan köpa hem glassen ifrån. Det ska jag göra.

2009-09-27 @ 08:56:22
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ooh, Ben & Jerry's! Det är så ljuvligt.

Hot fudge sundae låter ju rent magiskt, jag måste verkligen prova det någon gång!

2009-09-27 @ 09:42:52
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Half baked är den absolut bästa! Ligger en burk i frysen som bara väntar på att bli uppäten:)

2009-09-27 @ 15:03:48
URL: http://mimmisresa.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag blev faktiskt så himla besviken igår. Var jättesugen på cookie dough så jag smet in och köpte en burk för blygsamma 52 kronor och när jag kom hem tyckte jag inte ens att den var särskilt god. Tror det är som med vissa saker som bara känns rätt i vissa sammanhang. Och Ben & Jerry's för mig hör ihop med Elin. Så det smakade helt enkelt inte rätt utan henne

2009-09-28 @ 05:16:29
URL: http://xelalovesya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0