Söndag 11 oktober

Efter att ha ätit frukost på samma café som igår, promenerade vi gatan upp till Père Lachaise – en kyrkogård som jag härmed utnämner till den finaste platsen i hela Paris. Begravningsplatsen är så vacker, lagom kuslig och väldigt romantisk på ett gammaldags och smått magiskt sätt. Överallt finns gravar från längesedan, smala kullerstensvägar och små monument med krusiduller som svartnat av smuts och tidens gång. Allt är så fantastisk fint och jag vill bara gå omkring där i timmar med min kamera och ett fint fotoprojekt i tankarna.




 


Idag gick vi mest dit för att skymta Jim Morrison’s grav. I allmänhet vekar det vara därför folk går dit. Ganska märkligt egentligen med tanke på att det med all säkerhet finns betydligt mer intressanta och inflytelserika personer begravda där.

Sedan åkte vi och hälsade på Billy och Malm.




 


Det kändes bra att återse å, ä och ö i en offentlig miljö. Vi åt köttbullar, köpte förvaringslådor, köksredskap och en hel del andra nödvändiga ting och sedan återvände vi till bilen – med två påsar Daim, salta sillar och skumtomtar som färdproviant.

Bilen körde till Monets (något vildvuxna) trädgård där vi strosade runt och fotade växter och dammar. Det var väldigt lummigt och kanske även lite vattensjukt men den åsikten var jag tydligen ensam om så jag gav vika efter ett tag och började nästan hålla med om att det var vackert. 
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0