Om små begär

Vid varje strapats mellan métrostationen och bostaden där jag jobbar, har jag kikat i ett visst skyltfönster. Fönstret tillhör egentligen ett ställe där man kan få sina händer ompysslade men av någon anledning säljs även smycken där. Skyltningen består utav några tunna grenar som det hänger halsband i och det är särskilt ett som har fångat mitt intresse. Nämligen det här.



Varje gång som jag har haft möjlighet, har jag stått där och tittat på det fantastiska lilla halsbandet med både karusell och gammaldags nyckel, funderat på hur man skulle kunna korta det så att berlockerna inte hamnade i höjd med höfterna och tänkt ut vilka tröjor som det skulle passa ihop med.

Idag fanns det inte kvar.

Åh så dum jag kände mig! Som jag har tänkt på det där halsbandet och nu hänger det runt någon annans hals.

Men efter att ha letat runt lite på nätet måste jag säga att den till synes tragiska smyckesincidenten inte enbart förde med sig lidande, utan även lite iver. För halsbandet säljs - eller har i alla fall funnits till försäljning - i en butik som heter Les Fleurs. Och den ligger till och med i vårt arrondissemang! Hemsidan och webshopen är bedårande och jag längtar som en liten tok efter att klockan ska slå ett imorgon. För då öppnar butiken.

Tills vidare får ni se på några söta ting som går att beställa därifrån.



















Fint va?




Kommentarer
Postat av: Linda

åååh! Ge mig!

2009-11-24 @ 05:46:20
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ååh. Jag vet inte vad mer jag kan säga.

2009-11-24 @ 22:56:45
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Zizzi

Jag blev också kär i det där "karusell" halsbandet! Det var ju helt underbart! Synd att man inte har planerat att åka till Paris den närmsta tiden!

Kram cissi

2009-11-30 @ 22:26:39
URL: http://zizzi-zizzi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0