Franska indier

Ikväll har Zak och jag ätit på restaurang. Indiskt på granngatan rue de la Roquette. Zak tog en meny som innehöll lite av varje - gott var det, jag provsmakade allt - och jag åt poulet madras - kyckling med en sås som enligt menyn innehöll 24 kryddor. Och så åt vi ris. Och naanbröd såklart.

När vi hade betalat frågade bordsgrannen var vi kom ifrån. Han hade förstått att vi var skandinaver men sedan gissat att vi kom ifrån Danmark. Det hela slutade med att vi satt kvar vid bordet i säkert en timma och pratade med de tre männen vid bordet bredvid. En var chef på en bank, en var någon sorts koordinator för fysikrelaterade ting och hade stenkoll på hur man doktorerar och den tredje var chef inom ett dëpartement, något i stil med en kommunanställd med andra ord. Fast directeur.

Vi pratade om Frankrike och Sverige, vad vi jobbade med, mat och en massa andra saker. Jag lyssnade mest men var ändå inte helt knäpptyst utan pratade lite jag med. Och det kändes bra att höra vad de andra hade att säga för även om det fanns bitar som jag inte förstod så hängde jag ändå med hyffsat bra.

Vi tog farväl på restaurangen men sedan visade det sig att vi alla skulle åt samma håll så vi promenerade en bit tillsammans också. När det till slut var dags att gå skilda vägar var jag bara tvungen att ta ett kort.

Nämnde jag att våra vänner var typ... 40?







Kommentarer
Postat av: Daniel

hmm indiskt.. å äldre män.. nami!

2009-11-23 @ 10:40:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Moa

haha han med hår ser typ ut som nån skådespelare... kommer inte på vem bara :P

2009-11-23 @ 11:09:07
URL: http://xelalovesya.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag älskar folk so börjar prata med en spontant! Man blir så glad.

2009-11-23 @ 13:50:13
URL: http://rosettflickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0