Mat, fredagmys och andra farliga saker

Ett intressant litet fenomen här i Frankrike är att väldigt många reklamer följs utav varningar. Medan vi i Sverige bara är vana vid att läsa varningar på cigarettpaket och i samband med alkoholreklam har fransmännen tagit det hela till en ny nivå. För här varnas det även efter reklam för onyttig mat och stillasittande aktiviteter. Som bio till exempel.

Underfundigt och roande blev det när affischerna till biofilmen Jennifer's Body dök upp i métron. Reklamen visade en illa tilltygad hand i en röd pöl samt Megan Fox med blod i mungipan. Under filmens titel stod följande:

Hämnden är en rätt som hon äter varm.



Det som gjorde hela reklamen till ett stort skämt var varningstexten, som ni ser nederst mot röd bakgrund. Där kunde man nämligen läsa:

För er hälsas skull, undvik att äta alltför fett, alltför salt, alltför blodigt.


Sådant skrattar jag åt. Länge och tyst. Hon borde nog tänka över sin kosthållning, den där Jennifer.

Jag undrar vem som valde ut varningstexten. Kanske någon som inte tänker. Kanske någon med humor. Som väntat i flera år på att få spexa till det lite i smyg.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad komiskt! Sånt här tycker jag är jätteroligt!



sv; Jag blev stormförtjust i diademet. Jag är otroligt förälskad i plast nämligen.

2009-11-19 @ 20:27:35
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Haha, gud så tokigt! Åh, det är ju inte klokt..

2009-11-19 @ 20:50:28
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: Mirjam

Jag veeet, visst är det skrattretande ibland?! Okej att Daddy-socker-reklamerna skriver "Kom ihåg att äta minst fem frukter varje dag". Det kan man väl i och för sej nästan förstå. Men på en filmaffisch. Det är underbart alltså.

2009-11-20 @ 13:40:34
URL: http://ensmulafranskt.blogspot.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Haha, vad fint!

2009-11-22 @ 13:01:20
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0