Le studio

Ni har ju redan fått se vår lilla etta i Paris. Men det jag inte har visat är hur den har sett ut sedan mamma och pappa hälsade på och lämnade kvar en hel drös med prylar som vi kände att vi behövde. De bilder ni ska få se är tagna för ett bra tag sedan men inget har förändrats (förutom att det är lite stökigare just nu) så de duger bra ändå.



Mattan brukade finnas i mitt rum i Göteborg, överkastet har vi haft i kanske fem år och kuddarna är äkta IKEA-produkter, köpta i Frankrike.



En utav bokhyllorna.

Översta hyllan
vänster: Kartor och informationsblad som redan fanns i lägenheten när vi kom hit.
höger: Zaks matteböcker, schackböcker, en pärm med schackuppgifter och en mapp med viktiga papper.

Mellersta hyllan
vänster:
Franskaböcker - alltså lexikon och andra böcker som ska göra det lättare att förstå språket.
höger: Alla våra "vanliga" böcker, en kokbok, diverse DVD-filmer och två plastetuier med information om våra franska kontantkort.

Nedersta hyllan
vänster:
Min lilla koffert till väska - fler bilder kommer!
mitten: Min pyssellåda med etiketten "Pyssel & Sömnad".
höger: Min finfina symaskin från Pfaff.



Vår andra bokhylla som även fungerar som ett litet skrivbord att spela schack på. Tidskriftsamlaren längst till höger är Zaks. Den andra delar vi på. Resterande utrymme på översta hyllan har jag lagt beslag på. Till vänster ser ni mina magasin, min Fashionista-bok (bibeln) samt ett antal förvaringsboxar. I dem hittar man rosetter, parfymer, smycken, airmail-kuvert, hårspännen och allmänt bråte.

I den nedersta hyllan är den vita förvaringsboxen min. Där ligger alla teknikrelaterade prylar. På lådan hittar man min klocka (som går fel men som jag inte har lyckats ställa om) och en ask från Hunkydory som innehåller pennor. De svarta lådorna tillhör Zak. En är till för allt möjligt och i den andra finns fler teknikprylar. Till höger finns en trälåda som schackpjäserna ska ligga i.



Så. Nu vet ni precis vart ni ska leta efter saker och ting. Fint, eller hur!




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad välorganiserat! Det är så skönt att veta vart man har allting.

2009-11-15 @ 20:08:24
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Agnes

Åh, det ser urtjusigt ut må jag säga! svar: Jaa, julen är ljuvlig och som du sa så mysig och romantisk! Du frågade vad jag mer önskar mig än den röda klockan. Bland annat önskar jag mig en väska och ett par söta skor från knulp.se men jag har lite svårt att komma på önskningar i år. Jag får allt ta och låta mig inspireras vidare! =)

2009-11-15 @ 20:41:45
URL: http://popshop.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ååh, jag älskar det! Förvaringslådor är något av det bästa som finns, egentligen.

Och så förresten så måste jag bara berömma dig för din vackra lugg i inlägget ovan. Kram!

2009-11-16 @ 10:58:06
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: EmmaConstance

Svar: Det ser ju riktigt fint ut. Gillade framförallt köket som var himla fräscht!

Det är alltid så himla kul att få se hur andra bor. Man får liksom ett lite bättre hum om vem personen är.. Och så kan man ju alltid inspireras!

2010-03-07 @ 21:28:32
URL: http://emmaconstance.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0