Nu är det julafton om mindre än en halvtimma!!!

Åh, nu är det julafton riktigt, riktigt snart! Fast för vår del dröjer det ända till den 25 så julstämning deluxe eller vad vi nu ska kalla den har fortfarande inte infunnit sig. Trots detta, känner jag att det är dags att dra igång med julklappsfantasierna redan nu. Så varsågoda och läs om några tokigheter som jag har fått i julklapp (eller som har hänt min julklapp) under åren.



Ett rep med en jättestor figur i keramik (eller något liknande material) föreställandes helan och halvan där den ene drar ned byxorna på den andre. Efter att ha låtsats bli glad ett tag kunde inte längre tårarna hållas tillbaka när mamma ännu en gång frågade om jag blev glad. Det hela slutade med att mamma och pappa lät figuren tillhöra familjen istället och så gav de mig en sådan här tavla. Man känner sig inte snäll när man gråter över sina julklappar ska ni veta. Men det var tyvärr väldigt svårt att låta bli. Inte för att jag fick något konstigt utan för att jag inte blev glad för det som mamma och pappa hade gett i välvilja.



En present som jag faktiskt fick i födelsedagspresent men som ändå får vara med på den här listan eftersom den är så himla knäpp, är en metalldetektor. Jag fick den när jag var runt tio har jag för mig. Tyvärr fungerade den inte så bra men jag fick i alla fall öppna ett stort paket på morgonfirandet!



En julklapp som inte hann fram i tid utan som jag fick öppna någon gång under mellandagarna istället var en helt fantastisk present! Nämligen en liten maskin, eller kanske snarare diverse redskap, som man kan göra egna knappar med. Sådana där runda plastbrickor med motiv på och en nål på baksidan. Och så fick jag material till själva knapparna, säkert 50 eller 100 stycken. En fantastisk julklapp!



En annan present som anlände precis i sista stund var min systemkamera (Pentax K10D, den är såld nu) som köptes i USA och fraktades hem via flyg tillsammans med en bekant. Jag har för mig att väskan försvann eller något liknande så först vid femtontiden på självaste julafton gick det att få tag på min julklapp och då susade mamma iväg till flygplatsen och hämtade den. Så himla fint utav henne.

Har ni fått något fint, galet, tråkigt eller försenat någon jul? Berätta!

God jul allihopa. Och ät knäck tills ni storknar!




Kommentarer
Postat av: Hanna

God jul, fantastiska du! :*

2009-12-24 @ 12:03:18
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: frida

Jag är helt kär i din blogg.

2010-01-06 @ 14:35:37
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0