les sapins de Noël

Jag var kreativ med legobitarna hemma hos mina små lekkamrater (även kända som min arbetsgivarfamilj) igår.



Blombuketterna ska föreställa horn. Det grå byggklossarna är nämligen en ren, förstår ni.

Under mitt fyra timmar långa arbetspass fick jag även hjälpa till att klä granen. Och för första gången någonsin, var det jag som både fick ta hand om belysningen och stjärnan i toppen. Jag är alldeles för kort för att kunna hjälpa till med det sistnämnda i vanliga fall men här i Paris är alla granar mycket mindre. I vilket fall som helst klarade jag mina uppgifter galant och till slut stod en fin, liten, överdekorerad julgran framför oss.





Fick ett mail igår där det stod att man kunde köpa en NK-gran. Antagligen världens lyxigaste julgran som inte bara levereras till hemmet utan även dekoreras med ljus och levande blommor. Dessutom kan det övriga pyntet gå i svart om man så önskar. Det lät fint och exklusivt tycker jag. Men även - och framför allt - onödigt och dyrt. Och så får man inte heller nöjet att klä granen själv.







Kommentarer
Postat av: Hanna

Så fint! Och faslight kreativt det där med hornen, tycker jag. Puss!

2009-12-10 @ 17:57:58
URL: http://helh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0