Finbesök och snödrivor

Idag får vi finbesök. Finbesök som känner till att fint folk alltid kommer sent. För egentligen är hon ett dygn försenad. Zak's mamma Linda kommer att dyka upp om några timmar. Planet skulle ha lämnat Sverige redan igår men tydligen fanns det ingen plats i Amsterdam där det skulle mellanlanda (konsekvenserna av några millimeter snö) så turen senarelades till dagen därpå. Idag med andra ord. Och i väntan på besöket, har Zak och jag en hel etta att städa och göra fin.

På julaftons kväll blir vi ännu fler. För då kommer även mina föräldrar hit! De tänker köra bil genom Tyskland hela dagen. Det blir en lite annorlunda jul i år helt enkelt. Sedan stannar vi här alla fem till den 26:e då mamma, pappa, Zak och jag susar vidare mot Val d'Isère medan Linda hälsar på några vänner på annan ort i Frankrike.

I Val d'Isère ska vi stanna en hel vecka, över nyår. Mamma hittade en recension på nätet där orten beskrevs som "lite för mycket Disneyland" och förstod att det nog skulle passa mig. Och efter att Zak och jag hade kikat på pistkartor, var även han positiv till stället. Zak och mamma kommer att åka skidor medan pappa och jag mest kommer att ta det lugnt, läsa goda böcker och gå ut i snön och fota. Varken far eller jag är speciellt förtjust i kyla nämligen så vi brukar bli rätt bra på att gadda ihop oss under skidsemestrarna. Och den här gången fick jag till och med lov att slippa skidåkningen! Inte för att det är tråkigt, utan för att det är så himla kallt hela tiden.



Jag tror att det kommer att bli en himla mysig jul.




Kommentarer
Postat av: Mimmi

För mysigt att fira nyår där! Tack så jättemycket för julkortet, du får hälsa Bgta o Ramon tack så mycket! Jag blev riktigt glad.



Imorgon ska jag ha ett litet kalas här hemma hos mig. Både Lucas o Vicke kommer att komma o jag önskar att du hade varit hemma. Jag har blivit dålig på att kommentera men du ska veta att jag är en mycket trogen läsare av bloggen!



SAKNAR DIG! KRAAAAMAR!



Ps. Fabio (Jojjos pojkvän du vet) är i Sverige nu!

2009-12-22 @ 22:34:26
Postat av: matilda

hej! kikade in på en annan blogg och hamnade på din, av en slump! helt underbar! jag har också bott i paris, men i våras och blir galet avundsjuk av att läsa om din parisvistelse! himla fin blogg som verkligen piggade upp nu under mina trista arbetstimmar haha.

bisous

2009-12-23 @ 10:37:43
URL: http://lapetitem.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0