Fina planer...

Jag har ett nyårslöfte tror jag. Ett himla roligt sådant. Varje år går jag nämligen omkring och tänker på kläder och tyg. Och varje år bestämmer jag mig för att förverkliga mina tankar till verkliga plagg. Men det blir aldrig av. Så i år, när jag fortfarande har tiden, tänker jag minsann göra något åt saken. Jag ska sy upp en alldeles egen liten kollektion.

För att kunna sätta igång, har Zak och jag besökt Monoprix (motsvarigheten till en rejäl Coop kan vi väl säga) ikväll där jag inhandlade en pennvässare, ett ritblock och tolv fina färgpennor. Så nu kan jag börja rita upp mina idéer. Och nästa år, när mamma och pappa har varit här och lämnat över diverse mönster (för jag behöver något att utgå ifrån innan jag kan ändra på egen hand) ska jag äntligen sätta saxen i tyget och starta upp mitt lilla syprojekt på riktigt.



Ni får se till att jag inte glömmer bort alltihop. I gengäld ska jag hålla er uppdaterade.

Och tack för alla frågor förresten! Klicka här om ni undrar någonting annat (gäller alla förutom min fina far för han har redan skrivit samma fråga två gånger).




Kommentarer
Postat av: julia.

re: haha! det finns lätt rum för två:D

2009-12-12 @ 20:48:29
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ah, vad fantastiskt! Du måste uppdatera oss om varje skeende i processen, ifrån första skissen till första saxklippet till - såklart - det färdiga plagget!



sv: Ja, jag är så förälskad i det där regnbågshåret. Oh. Dina kommentarer gör mig alltid överlycklig. Puss!

2009-12-13 @ 01:15:50
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Åh, vad bra nyårslöfte! Jag tror jag ska ärma dig - fast inte sy en hel kollektion för det kommer jag inte att klara. Men att sy något!



Och du måste blogga massor om detta för vi kommer att vara nyfikna så att vi nästan dör!

2009-12-13 @ 10:17:39
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0