Min julafton i ord...

Nu har jag firat julafton i över ett dygn! Mamma och pappa kom hit på kvällen den 24 och trots att det nästan var bestämt att julklapparna skulle öppnas först dagen därpå, kunde vi inte låta bli utan satte igång med paketutdelningen så fort glöggdrickandet, pepparkakstuggandet och knäckätandet hade lugnat ned sig en smula.

Jag fick hur fina julklappar som helst! Blev så himla glad för allting. 2009 var sannerligen ett perfekt julklappsår!

Idag - den 25 december - har vi mest ätit mat. Vid tiotiden började vi med en enklare frukost bestående utav croissant, juice och choklad (de riktigt vuxna drack café crème istället). Det var svårt att hitta en restaurang som var öppen, det mesta har varit stängt här både idag och igår eftermiddag.

Några timmar senare var all julmat färdiglagad och vi satt återigen till bords. Och resten av eftermiddagen spenderades på Starbucks, där våra föräldrar fyllde på sina koffeindepåer, och självklart i Zaks och mitt mysiga hem. Hela kvällen har vi spelat spel (TP) och ätit choklad, knäck och pepparkakor. Det har varit jul med andra ord.

Jag har lekt lite med min nya mobiltelefon också. Den heter Sony Ericsson Satio och är ett utav priserna från Ericssons Teknik- och Naturvetenskapspris som jag och mitt projektarbete kammade hem tidigare i år. Eftersom den här mobilen är helgrym när det gäller det mesta - den har GPS, möjlighet att ta fram låttiteln på valfri sång som spelas ur en högtalare och en kamera på 12,1 megapixel - tyckte jag att det var en bra idé att fota mina julklappar med mobilen. Det bör även nämnas att min fina kompaktkamera för tillfället vilar tryggt i mammas väska på hotellet, så det finns ingen annan kamera i närheten att fota med. Ingen kamera där jag kan få över bilderna till datorn i alla fall.

Nu har jag äntligen lyckats få över bilderna till datorn - installationen av diverse nödvändiga program tog säkert en halvtimma. Men jag inser att jag faktiskt vill lägga ned lite mer tid på mina julklappsbilder. Så ni får inte se något nu trots allt.

Istället blir det till att försöka packa med klapparna till Val d'Isère. För dit åker Zak, mamma, pappa och jag redan klockan sju imorgon bitti! Förhoppningsvis - och troligtvis - kommer jag att kunna blogga därifrån. Och annars får ni se en massa bilder när jag kommer tillbaka.

God jul!




Kommentarer
Postat av: Lady Thirty

nu blev jag nyfiken på att få se dina klappar :D

2009-12-26 @ 09:37:38
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ljuvliga dagar! Jag längtar efter att få se dina fina julklappar, och hur glada blev alla över sina (perfekt valda) sådana?

Ha det underbart på Val d'Isère!

2009-12-27 @ 00:02:10
URL: http://helh.blogspot.com
Postat av: emelie-miona

ja, visst var den fin, kommer inte ihåg vart jag hittade den dock.



åh, jag skall tillbaks ganska snart, åkte hem för att fira jul lite bara, och var tvungen att stanna över nyår också!

2009-12-27 @ 11:54:51
URL: http://metrobloggen.se/curiouscases
Postat av: Fanny

så fint, god jul på dig.

2009-12-27 @ 17:32:56
URL: http://magicmirror.blogg.se/
Postat av: moa

sv:

haha gud vad kul. I can end your loveilfe xD

Nej men tror faktiskt inte jag har kvar det låset/nyckeln... finns det fortfarande så sitter det antingen på mammis jobb eller ligger någonstans bortglömt i pappas hus :P

2009-12-27 @ 21:20:49
URL: http://xelalovesya.blogspot.com
Postat av: Linda

Det där låter som en himla fin julafton!



sv; Jag har haft det helt underbart! Det känns himla konstigt att vara hemma, jag har knappt förstått det ännu. Plötsligt är jag omgiven av massa vit snö. Det går inte riktigt ihop i min hjärna.



Hennatatueringen ska hålla i runt två veckor, men så beror det ju på hur mycket man sliter på den och sånt. Hoppas att min håller ett tag till.



Bulltanten säljer världens godaste vaniljbullar på stranden. Hon har bara en tand i överkäken och hennes skratt är bedårande!

Hon blev alltid jätteglad när hon såg oss och brukade nypa mig i kinderna.

2009-12-28 @ 16:39:32
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: julia.

åh! hoppas att du har det bra! och gott nytt år på dig!

2009-12-31 @ 09:15:45
URL: http://julia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0