Ständigt på jakt...

Har nu spenderat ett otal minuter på att finna de perfekta byxorna. Svarta ska de vara, inte för höga och inte för låga i midjan (lagom!), bekväma som bara den och framförallt: Supertighta! Och verkligen inte bara över låren utan även nere vid vristerna. Precis som leggnings ska vara fast i grövre tyg. Men de ska inte vara jeans, nej nej. För svarta jeans har en tendens att bli grå jeans efter några tvättar. Och det vill jag minsann inte ha...

Jag hade ett par sådana där perfekta byxor en gång i tiden faktiskt. De kom från H&M och jag bodde i dem i en sisådär två år. När de gick sönder för några månader sedan grät jag. Mamma tyckte att jag var fjompig: 19 år och ledsen till tårar för att ett par byxor slitits ut...

De var gjorda i ett svart, ganska tunt tyg (det är ju H&M vi talar om så jag vet inte riktigt vilket plagg de skulle kunna tänkas tillverka som inte är av tunn kvalitet) och var så smala att man fick dra upp dragkedjorna i bensluten för att ta dem på sig. Fast oftast slet jag bara på mig dem ändå. Allting går med lite våld.

Men tro nu inte att jag bara sprang på det där perfekta paret. Oh nej! Första gången jag såg dem, var under min språkresa i Nice i Frankrike. Där fanns de dock bara kvar i storlek 36 och uppåt. Väl tillbaka i Sverige fanns det mindre varianter. Men bara så litet som storlek 32! Visserligen satt de grymt bra då men jag ville kunna äta en godispåse eller två utan att byxorna blev för små så jag lät bli att köpa dem. Och så en dag, när jag gjorde en snabbrunda nere på bottenplanet i Kompassen för att säkerställa att de fortfarande inte gick att finna, hittade jag dem. I storlek 34!

Men men. Nu är de som sagt begravda och jag är återigen på jakt efter ett par venstrypande favoritbyxor. Tror dessutom att jag har lite extra svårt att hitta byxor som är riktigt tighta vid bensluten eftersom jag är en aning kortare än vad de flesta jeanstillverkare tycker att man borde vara. Om vi ska överdriva för enkelhetens skull kan vi tänka oss att "byxans vad" hamnar runt vristen på mig helt enkelt och då blir de ju inte så värst smala!

Nu har jag dock kanske, kanske, funnit ett par som faktiskt klarar sig igenom alla mina krav. Gwenevere heter modellen och kommer från 7 For All Mankind. Så jag har även lagt lite energi på att finna återförsäljare i Göteborg. Om jag inte är dödstrött imorgon bitti (vilket jag förmodligen kommer att vara med tanke på vad klockan är nu), blir det därför ett stadsbesök då jakten efter de perfekta byxorna fortsätter...






Kommentarer
Postat av: Lady Thirty

jag måste tipsa om mina nya älsklingsbyxor, som är svarta och kommer från cheap monday - de är tunna, mjuka och man kan gå ner i spagat (om man nu kan det...) i dem, så stretchiga är de!

de heter: tight v stretch black.

tänkte att du kunde kika på dem.



lycka till med jakten :)

2009-08-07 @ 10:46:06
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: Amanda

fin blogg!

hoppas du hittar dina perfekta byxor :)

2009-08-11 @ 22:17:47
URL: http://amandabergmann.blogg.se/
Postat av: claris

jag brukar läsa! gillar din nya blogg väldigt mycket.

du är så mysig på ett fint sätt. Lycka till i Paris, jag kommer följa dig!

2009-08-13 @ 17:12:55
URL: http://www.clarasv.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh, sådana har jag, elelr, hade ett par sådana byxor. Cheap monday. Fantastiskt bekväma, men helt utslitna, så.. jag ska försöka laga dom. Hoppas nu att det går också...

2009-08-23 @ 20:53:42
URL: http://sfinx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0